Lidl på Ankdammsgatan i Solna stänger på grund av uppsägning

Fastighetsägaren Parkgate har beslutat att utveckla fastigheten till bland annat bostäder och säger därför upp Lidl som tvingas stänga sin butik på Ankdammsgatan den 1 december i år. Lidl på Ankdammsgatan i Solna har varit en uppskattad butik av de boende i närområdet sedan den öppnade februari 2007.

Lidl tvingas stänga butiken på Ankdamssgatan i Solna. Kunderna välkomnas till butikerna i Solna Centrum och Sundbyberg

– Det är ytterst beklagligt att vi tvingas stänga en så uppskattad och väl fungerande butik. Vi vill tacka våra kunder och samtidigt välkomna dem till våra närliggande butiker i Solna Centrum och Sundbyberg, säger Sebastiano Sacilotto, Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Berörd personal har fått erbjudande om omplacering till andra butiker och de flesta medarbetarna har valt att stanna i bolaget och tackat ja till nya tjänster. I våras öppnade Lidl butiken i Solna Centrum och målet är att ha totalt fyra butiker i Solna.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 194 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl och Nordic Choice Hotels i branschöverskridande rekryteringssamarbete - ska säkra tillgången på livsmedel och jobb23.3.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Lidl Sverige startar ett unikt branschöverskridande samarbete med Nordic Choice Hotels och rekryterar medarbetare som blivit varslade på grund av krisen i besöksnäringen. Syftet är att tillfälligt stärka upp den befintliga personalstyrkan för att kunna säkerställa att butiker kan hållas öppna och att varuförsörjningen fungerar som den ska.