Lidl Sverige nominerade i kategorin Årets frukt- och gröntavdelning på Dagligvarugalan

Lidl Sveriges arbete för att erbjuda färsk frukt och grönt av högsta kvalitet uppmärksammades när finalisterna i Dagligvarugalan presenterades under gårdagen.

Lidl Sverige är nominerade i kategorin Årets Frukt- och gröntavdelning.

När finalisterna igår offentliggjordes stod det klart att Lidl Sverige är en av tre nominerade kandidater i kategorin Årets frukt- och gröntavdelning.

– Vi vill erbjuda alla våra kunder högsta kvalitet till bästa pris, oavsett typ av produkt. Att vi uppmärksammas för arbetet med vårt färska frukt- och grönsakssortiment är ett erkännande för alla våra medarbetare ute i butikerna och lagren samt på inköpsavdelningen. Det visar också att vårt arbete att erbjuda färska varor året om bär frukt, säger Juuso Mattila, Försäljningschef Frukt och grönt, Lidl Sverige.

Juryns nominering:

Lidl fortsätter sin målmedvetna resa med löften om hög kvalitetssäkerhet, färskt sju dagar i veckan, ett brett sortiment och stor andel svenska råvaror. Dedikerade färskhetsexperter som fokuserar på kvalitet och hållbarhet genom ett logistiksystem med hög rotation på sortimentet är en förebild för hela branschen och bidrar till köpupplevelsen. Här är förstklassigt frukt och grönt tillgängligt för alla.

Övriga finalister är Stora Coop Lund och Ica Kvantum Liljeholmen. Vinnaren presenteras på Dagligvarugalan den 13 oktober.

Lidl Sverige är nominerade i kategorin Årets Frukt- och gröntavdelning.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.