Lidls diskmedel topptestat av Testfakta

När Testfakta testade de mest effektiva handdiskmedlen topptestades Lidls egna W5 Power Green. Med omdömen som ”bra diskeffekt i varmare vatten” och ”lägst kostnad per disk” placerade sig diskmedlet på en tredjeplats.

Ännu en gång hamnar Lidls egna produkter i topp - denna gång när Testfakta testar handdiskmedel. Inför testet valde Testfakta ut nio handdiskmedel från olika livsmedelskedjor och varumärken för att testa rengöringseffektiviteten i både kallt och varmt vatten. Lidls egna W5 Power Green placerade sig i topp och kammade hem en tredjeplats med ett totalbetyg på 7,4 av 10 poäng.

-Vi är oerhört stolta över att ännu en gång hamna i topp i ett oberoende test. Vi är även glada över att vår egen W5 Power Green visade stor effektivitet i renhet och i antalet diskar. Testet är ytterligare ett kvitto på att vi lever efter vårt löfte högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Testet utfördes av ett oberoende laboratorium där tallrikar med intorkad smuts skulle diskas i både kallt och varmt vatten för att undersöka diskeffektiviteten. En disksvamp drogs tjugo gånger på framsidan och sex gånger på baksidan av varje tallrik. Med samma mängd vatten som övriga diskmedel klarade Lidls egna W5 Power Green att diska 300 tallrikar per 100 ml.

Lidls egna W5 Power Green hade även lägst kostnad per disk och kostar 11 kr för 500 ml.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Skeppsbron slår upp portarna i Jönköping6.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Livsmedelskedjan Lidl öppnar idag sin tredje och hittills största butik i Jönköpingsområdet när Lidl Skeppsbron välkomnar sina första gäster i den expansiva stadsdelen Södra Munksjön. Färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen kommer att samsas om rymliga 1 400 kvadratmeter butiksutrymme. Lidl Skeppsbron blir Lidls 205:e butik i Sverige när kedjan fortsätter att expandera.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.