Spendrups Bryggeri AB

Loka inspireras av svenska fruktträdgårdar

Dela
Nu lanserar Loka årets nyhet: Rött Äpple Päron. Inspirationen kommer från svenska fruktträdgårdar och drycken passar bra till mat men fungerar lika väl som törstsläckare on-the-go. Loka Rött Äpple Päron finns i servicehandeln från vecka 2 och i dagligvaruhandeln från vecka 4.

Loka har tagit fram en klassisk och uppfriskande smak som är inspirerad av svenska fruktträdgårdar. Balansen mellan våra två mest älskade svenska frukter skapar en ny klassiker bland törstsläckare. Kolsyrat vatten på flaska ökar stadigt eftersom konsumenterna föredrar något gott och fräscht utan kalorier eller sötningsmedel.

– Lokas nya smak är en balanserad frisk och fräsch smak med både syrliga och fruktiga äppeltoner avrundade med den krispiga och söta päronsmaken. Loka Äpple Päron passar bra till mat men är även perfekt som törstsläckare on-the-go, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker.

Kolsyrat vatten på flaska ökar, framför allt smaksatt kolsyrat vatten. Undersökningar visar att den främsta anledningen är att konsumenterna väljer bort den söta läsken för att få en frisk och fräsch törstsläckare utan kalorier eller sötningsmedel. Det är lika många män som kvinnor som dricker kolsyrat vatten och i alla åldrar.

Loka Rött Äpple Päron finns i servicehandeln från vecka 2 och i dagligvaruhandeln från vecka 4. I dagligvaruhandeln kommer Loka Rött Äpple Päron att finnas som 50 cl PET (ca 10 kr), 150 cl PET (ca 11 kr) samt multipack 12×33 cl PET (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl PET (ca 20 kr).

Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, har sitt ursprung i hälsokällan med samma namn i Bergslagen. Hit har människor har vallfärdat i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt, salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll och naturliga aromer tillsätts för att ge den goda smaken. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

För mer information, kontakta:

Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker, 070 202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 0708 95 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Nyckelord

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye