Lotta och Agneta leder Bingolotto i vår

Mitt under Bingolottos nyårssändning avslöjade Lotta Engberg och Agneta Sjödin att de kommer att leda Bingolotto i TV4 under våren.

Foto: Johan Carlén, Folkspel

-        Det känns faktiskt som att komma hem. Det är nu 10 år sedan jag fick äran att programleda Bingolotto för första gången och mitt hjärta har alltid varit kvar. Kombinationen av spännande spel, massvis med vinster, go musik, och kontakten med Bingospelarna live i studion. Där är Bingolotto helt unikt. Att allt överskott går till den goda saken är ju pricken över i, säger Lotta Engberg.

Och hon får medhåll av Agneta Sjödin:

-        Jag ser mycket fram emot att få jobba med Bingolotto i vår. Det känns fint att få vara en del av att bidra till att svenskt föreningsliv får möjlighet att ta hand om så många barn och ungdomar som möjligt i sina verksamheter. Det behövs, säger hon.

De båda rutinerade programledarna kommer att leda hälften av programmen var i vår fram till en gemensam säsongsavslutning den 17 juni. Vem som tar över och leder programmet när det drar igång igen till hösten är ännu inte klart.

-        Vi är jätteglada att Agneta och Lotta har tackat ja till programledarrollen. De är två mycket uppskattade programledare som dessutom brinner för föreningslivet. De är rutinerade och älskar alla telefonsamtal de får av bingolottospelarna och nerven i direktsändning där vad som helst kan hända. Ikväll har vi sett dem genomföra ett fantastiskt nyårsbingo tillsammans och under uppesittarkvällen den 23:e lockade Lotta rekordmånga tittare, säger Hans Sahlin, VD för Folkspel.

Tidigare programledare

Leif "Loket" Olsson (1991-1999, 2004)

Lasse Kronér (1999–2004)

Gunde Svan (2004–2005)

Rickard Olsson (2005–2008)

Lotta Engberg (2008–2011, 2017)

Jan Bylund (2011–2013)

Marie Serneholt (2013–2014)

Ingvar Oldsberg (2014–2017)

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 04, 073–8181200, hans.sahlin@folkspel.se

Gustav Carlsson, Exekutiv producent TV4, 070-844 06 98 gustav.carlsson@bonnierbroadcasting.com

Foto: Johan Carlén, Folkspel

Folkspel är en ideell organisation som ägs av 74 riksorganisationer i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1990 har Folkspel genererat 16,3 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten. Folkspel har 104 anställda och huvudkontoret ligger i Mölndal utanför Göteborg.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.