Lotta och Agneta leder Bingolotto i vår

Mitt under Bingolottos nyårssändning avslöjade Lotta Engberg och Agneta Sjödin att de kommer att leda Bingolotto i TV4 under våren.

Foto: Johan Carlén, Folkspel

-        Det känns faktiskt som att komma hem. Det är nu 10 år sedan jag fick äran att programleda Bingolotto för första gången och mitt hjärta har alltid varit kvar. Kombinationen av spännande spel, massvis med vinster, go musik, och kontakten med Bingospelarna live i studion. Där är Bingolotto helt unikt. Att allt överskott går till den goda saken är ju pricken över i, säger Lotta Engberg.

Och hon får medhåll av Agneta Sjödin:

-        Jag ser mycket fram emot att få jobba med Bingolotto i vår. Det känns fint att få vara en del av att bidra till att svenskt föreningsliv får möjlighet att ta hand om så många barn och ungdomar som möjligt i sina verksamheter. Det behövs, säger hon.

De båda rutinerade programledarna kommer att leda hälften av programmen var i vår fram till en gemensam säsongsavslutning den 17 juni. Vem som tar över och leder programmet när det drar igång igen till hösten är ännu inte klart.

-        Vi är jätteglada att Agneta och Lotta har tackat ja till programledarrollen. De är två mycket uppskattade programledare som dessutom brinner för föreningslivet. De är rutinerade och älskar alla telefonsamtal de får av bingolottospelarna och nerven i direktsändning där vad som helst kan hända. Ikväll har vi sett dem genomföra ett fantastiskt nyårsbingo tillsammans och under uppesittarkvällen den 23:e lockade Lotta rekordmånga tittare, säger Hans Sahlin, VD för Folkspel.

Tidigare programledare

Leif "Loket" Olsson (1991-1999, 2004)

Lasse Kronér (1999–2004)

Gunde Svan (2004–2005)

Rickard Olsson (2005–2008)

Lotta Engberg (2008–2011, 2017)

Jan Bylund (2011–2013)

Marie Serneholt (2013–2014)

Ingvar Oldsberg (2014–2017)

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 04, 073–8181200, hans.sahlin@folkspel.se

Gustav Carlsson, Exekutiv producent TV4, 070-844 06 98 gustav.carlsson@bonnierbroadcasting.com

Foto: Johan Carlén, Folkspel

Folkspel är en ideell organisation som ägs av 74 riksorganisationer i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1990 har Folkspel genererat 16,3 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten. Folkspel har 104 anställda och huvudkontoret ligger i Mölndal utanför Göteborg.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.