Malin Söderman ny VD till Järfällahus AB

Malin Söderman tillträder som VD för Järfällahus den 9 januari 2017.

Järfällahus har rekryterat Malin Söderman som ny VD.

Malin, som har närmare 15 års erfarenhet från fastighetsbranschen, kommer senast från Rikshem där hon var regionchef. Hon har tidigare bl a arbetat på Stockholms stads fastighetskontor som fastighetsutvecklare, som fastighetschef på Komfast Sigtuna kommun och på Ebab i Stockholm AB som projektchef.

Malin kommer att fortsätta det arbete som redan påbörjats avseende byggandet av 300 nya bostäder per år samt renoveringen av 100 lägenheter per år, allt i enlighet med bolagets ägardirektiv. Samtidigt ska Järfällahus befintliga områden underhållas och utvecklas.

- Jag ser fram emot att jobba med Malin för att utveckla Järfällahus och få fart på bostadsbyggandet, säger Mikael Jämtsved, styrelseordförande för Järfällahus.

Malin tillträder tjänsten som VD den 9 januari 2017. Fram till årsskiftet är nuvarande tf VD Torbjörn Johansson.

För ytterligare information:

Mikael Jämtsved (mp) styrelseordförande, 070-00 23 395

Malin Söderman, 010-70 99 208

Malin Söderman tillträder som VD för Järfällahus den 9 januari 2017.
Mikael Jämtsved (MP), styrelseordförande för Järfällahus AB.

Tor-Björn Johansson, tillförordnad VD för Järfällahus.

Järfällahus är Järfällas kommunägda bostadsföretag. Vi har cirka 5600 lägenheter, över 4000 fordonsplatser och ungefär 400 lokaler i hela Järfälla.

​Rekordmånga får sommarjobb hos Järfällahus8.6.2017 14:02Nyheter

I år är det hela 70 ungdomar mellan 15 och 18 år som har fått sommarjobb hos Järfällahus AB.  Redan förra året tog Järfälla kommuns eget bostadsbolag emot ett tjugotal ungdomar, men i år är de alltså mer än tre gånger så många. Och den här gången sker det i samarbete med Hyresgästföreningen. - Det här är vårt sätt att ta ett kommunalt samhällsansvar, säger Ali, social hållbarhetsstrateg på Järfällahus. Sommarjobbarna är framtidens medborgare, och vi är glada att de vill ta sina första steg på arbetsmarknaden hos oss. Ett femtiotal av ungdomarna kommer att arbeta i bostadsområdena med att städa, sätta upp skyltar, dela ut information till hyresgästerna m m. Resterande 20 kommer att hjälpa till med de sommaraktiviteter som SWAT arrangerar. SWAT är den ungdomsverksamhet som Järfällahus och Hyresgästföreningen i Järfälla driver tillsammans. Det handlar bland annat om att arrangera turneringar i bubbelfotboll i områdena, anordna LAN och paintball med flera aktiviteter. Så här säger Mikael J

​Järfällafestivalen – folkfest med Anders Lundin, Bella & Filippa och Ramy Essam23.5.2017 10:00Pressmeddelande

Lördagen den 9 september är det dags för Järfällafestivalen – en stor folkfest i Jakobsbergs centrum. I år har vi satsat extra på scenprogrammet och engagerat flera intressanta och sinsemellan mycket olika artister. Anders Lundin är konferencier och leder allsång. Ramy Essam, ”Mellanösterns Bob Dylan”, kommer och signerar sin nya skiva. Mello-artisterna Bella och Filippa uppträder. Dessutom blir det jazz för barn och mingel-opera på gator och torg i Jakobsbergs centrum. Arrangörer är Järfälla kommun, Järfällahus och Citycon.

Rekordmånga sökte och fick NovaStipendiet - stipendieutdelning 15 maj9.5.2017 15:27Pressmeddelande

NovaStipendiet är Järfällas eget stipendium för ung kultur. Det delas ut årligen till projekt av och med barn och ungdomar i Järfälla.  Nu är det klart vilka projekt/idéer som beviljas medel under 2017/2018. Totalt tio stipendiater kommer att få dela på 74 000 kr. Det var rekordmånga ansökningar i år (20 stycken) och rekordmånga projekt får pengar (10 stycken). Projekten är ett kalejdoskop av idéer. Några ungdomar ska dokumentera sin kommun från luften via flygfoto. Herrestaskolan och Kvarnskolan vill arbeta konstnärligt utifrån arkitekturen i vår växande kommun med Barkarbystaden som nytt inslag. Utdelningen sker måndagen den 15 maj kl 17.00 i Jakobsbergs centrumgalleria. Årets NovaStipendium delas ut av Mika Metso, kultur-, demokrati- och fritidsnämndens ordförande.  Redan från kl 16.00 redovisar förra årets stipendiater sina projekt. NovaStipendiet är Järfällas ungkulturstipendium. Bakom stipendiet står Järfällahus AB, Citycon AB (ägare till Jakobsbergs Centrum), HSB Norra Stor-Stoc