Malin Söderman ny VD till Järfällahus AB

Malin Söderman tillträder som VD för Järfällahus den 9 januari 2017.

Järfällahus har rekryterat Malin Söderman som ny VD.

Malin, som har närmare 15 års erfarenhet från fastighetsbranschen, kommer senast från Rikshem där hon var regionchef. Hon har tidigare bl a arbetat på Stockholms stads fastighetskontor som fastighetsutvecklare, som fastighetschef på Komfast Sigtuna kommun och på Ebab i Stockholm AB som projektchef.

Malin kommer att fortsätta det arbete som redan påbörjats avseende byggandet av 300 nya bostäder per år samt renoveringen av 100 lägenheter per år, allt i enlighet med bolagets ägardirektiv. Samtidigt ska Järfällahus befintliga områden underhållas och utvecklas.

- Jag ser fram emot att jobba med Malin för att utveckla Järfällahus och få fart på bostadsbyggandet, säger Mikael Jämtsved, styrelseordförande för Järfällahus.

Malin tillträder tjänsten som VD den 9 januari 2017. Fram till årsskiftet är nuvarande tf VD Torbjörn Johansson.

För ytterligare information:

Mikael Jämtsved (mp) styrelseordförande, 070-00 23 395

Malin Söderman, 010-70 99 208

Malin Söderman tillträder som VD för Järfällahus den 9 januari 2017.
Mikael Jämtsved (MP), styrelseordförande för Järfällahus AB.

Tor-Björn Johansson, tillförordnad VD för Järfällahus.