Malin Söderman tillträder som ny VD för Järfällahus

Malin Söderman, VD för Järfällahus AB från 2017 01 09.

Den 9 januari välkomnar vi Malin Söderman som Järfällahus nya VD. Hon ersätter Tor-Björn Johansson, som varit t f VD under det senaste året.

Malin Söderman är civilingenjör med en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen. Hon har bl a varit fastighetsutvecklare i Stockholms stad, konsult inom fastighetsfrågor på Ebab och vice VD i Sigtuna kommun för utvecklingen av Valsta köpcentrum. Senast kommer hon från Rikshem, där hon varit regionchef.

Malin beskriver sig själv som en person med mycket energi och driv. Hon ser fram emot att arbeta med ett bolag i förändring, så som Järfällahus är nu. Våra ägardirektiv ger oss i uppgift att bygga 300 lägenheter och renovera 100 lägenheter om året. Det innebär en omställning från att vara ett förvaltande företag till att också fokusera på nybyggnation och stora renoveringsprojekt.

- Jag ser fyra viktiga mål för Järfällahus framöver, säger Malin. Att växa genom nybyggnation, att renovera, att ha en hög affärsmässighet och att göra allt detta på ett hållbart sätt.

Hon menar att det går eftersom Järfällahus redan är ett bolag som fungerar väl.

- Man befinner sig i en påbörjad förändring med alla utmaningar som det innebär, men det är ordning och reda och det finns en stabil grund att bygga på, säger hon. Att rekrytera personal till nyckelpositioner är min första prioritet. I övrigt gäller det att fokusera på att bygga, bygga, bygga samtidigt som vi fortsätter förvalta och utveckla de fastigheter vi redan har.

Vi säger tack till Tor-Björn Johansson, avgående tillförordnad VD. Och välkommen Malin Söderman, ny VD på Järfällahus!

Malin Söderman, VD för Järfällahus AB från 2017 01 09.