Månadens spelare i december: Oscar Möller, Skellefteå AIK

7.1.2017 15:40 | SHL Svenska Hockeyligan AB

Oscar Möller i Skellefteå AIK har utsetts till Månadens spelare i december. Han blir därmed den fjärde spelaren för säsongen att tilldelas utmärkelsen. Under december månad har Möller haft en betydande roll i Skellefteås framgångar, som vunnit fem av sina åtta spelade matcher i december.

– Hans styrka är hans skott absolut, det spelar ingen roll var han får pucken någonstans, han har bra precision och får iväg den, mot en annan som behöver ha den perfekt för att kunna skjuta direktskott, säger forwardskollegan och lagkaptenen Jimmie Ericsson.

– Oscar Möllers comeback har lyft hela Skellefteå - det säger rätt mycket om en spelares kvalitet.
Han besitter ett av ligans vassaste skott och hans måleffektivitet i december månad har imponerat stort, säger Lena Sundqvist, jurymedlem för Månadens Spelare och kommentator på C More.

Om Månadens Spelare
Utmärkelsen Månadens Spelare utses av SHL tillsammans med Scandic och C More. Juryn består av samtliga lagkaptener i SHL, Sanny Lindström (C More), Lena Sundqvist (C More), Petter Rönnqvist (C More), Niklas Wikegård (C More), Mathias Kemi (Scandic), Mattias Ek (Expressen) och Tomas Ros (Aftonbladet).

Varje jurymedlem fördelar poäng på fem spelare beroende på prestation. Den spelare som har fått högst poäng tilldelas priset ”Månadens Spelare”. Vinnande spelare får en prischeck hos Scandic till ett värde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

Tidigare vinnare

• September: Dennis Everberg, Växjö
  • Oktober: Daniel Paille, Brynäs
  • November: Broc Little, Linköping

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60