Mojtaba Ghodsi ny vd för IQ

Systembolagets fristående dotterbolag IQ har fått en ny vd. Det är Mojtaba Ghodsi, och han kommer senast från rollen som kommunikationschef på Skandia och har lång erfarenhet inom kommunikation, opinionsbildning och politisk påverkan. Han börjar på IQ den 5 september.

Mojtaba Ghodsi, tillträdande vd IQ.

– Jag är otroligt glad och hedrad över att ha fått förtroendet att ta över som vd för IQ. Alkoholkonsumtion är djupt rotad i vår kultur och det finns starka normer som påverkar människors alkoholvanor. IQ är en viktig röst i samhället för ett sundare förhållningssätt till alkohol. Jag ser fram emot att tillsammans med hela gänget på IQ bygga vidare på den plattform som redan finns och att utveckla insatserna för att ännu bättre nå våra målgrupper på ett effektfullt sätt, säger Mojtaba Ghodsi, tillträdande vd för IQ.

Mojtaba Ghodsi bor i Stockholm och är idag kommunikationschef på Skandia. Ghodsi har lång erfarenhet från olika ledande roller inom PR och kommunikation från Folksam, kommunikationsbyrån JKL och Regeringskansliet. Han börjar på IQ den 5 september.

–  Jag är mycket glad över att få välkomna Mojtaba Ghodsi som vd för IQ. Under rekryteringsprocessen har vi sökt efter en chef och en ledare som är trygg i sitt ledarskap, som kan navigera i det föränderliga kommunikativa landskapet och som har erfarenhet och förmåga att skapa goda relationer och utveckla nätverk. Jag är säker på att Mojtaba är rätt person att fortsätta utveckla IQ i framtiden, säger Malin Sandquist, styrelseordförande för IQ.

IQs nuvarande vd, Karin Hagman, slutar för att bli vd för den ideella föreningen Suntarbetsliv.

Om IQ

IQ arbetar för ett smartare förhållningssätt till alkohol. Genom att skapa medvetenhet, eftertanke och engagemang kring det egna och andras drickande, bidrar IQ till att minska alkoholens skador i samhället. IQ är ett fristående dotterbolag till Systembolaget och har åtta medarbetare, inklusive vd.

Mojtaba Ghodsi, tillträdande vd IQ.

Stjärnskotten David Ritschard och Mona Masrour ger kärlekstips tillsammans med andra artister i IQs Raggningshjälpen10.5.2022 09:56:10 CEST | Pressmeddelande

Många våndas inför den första dejten. Ikväll, den 10 maj kl. 20.00, samlar därför IQ, under ledning av journalisten och dejtingproffset Emilie Roslund, några av Sveriges mest hyllade artister för att hjälpa oss att hitta kärleken. Under spelningen, som går under namnet Raggningshjälpen, medverkar Familjen, David Ritschard, Mona Masrour, Markus Krunegård och Sara Parkman.

Valborg: Drygt varannan förälder är orolig för att deras tonåring ska råka illa ut på grund av alkohol27.4.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Snart är det valborg och många unga kommer i kontakt med alkohol. En undersökning från IQ visar att minst var femte tonåring dricker alkohol då, och drygt varannan tonårsförälder är orolig för att deras tonåring ska råka illa ut på grund av alkohol. Inför valborg får 653 hushåll i Gotlands län, med barn som fyller 14 i år, handboken Tonårsparlören – med fakta och tips om alkohol och annat som föräldrar ofta funderar på.

Valborg: Varannan förälder i Östergötland är orolig för att deras tonåring ska råka illa ut på grund av alkohol27.4.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Snart är det valborg och många unga kommer i kontakt med alkohol. En undersökning från IQ visar att minst var femte tonåring dricker alkohol då, och drygt varannan tonårsförälder är orolig för att deras tonåring ska råka illa ut på grund av alkohol. Inför valborg får 5 364 hushåll i Östergötlands län, med barn som fyller 14 i år, handboken Tonårsparlören – med fakta och tips om alkohol och annat som föräldrar ofta funderar på.