Naia ger SHL energi

Den svenska energi- och funktionsdrycken Naia och SHL (Svenska Hockeyligan) har i dagarna tecknat ett samarbetsavtal för säsongen 2022-2023. Avtalet omfattar marknads- och försäljningsrättigheter för Sveriges högsta liga på herrsidan inom ishockeyn.

Naia är ett svenskt varumärke, inom Spendrupssfären, som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen.

• Vi ser fram mot samarbetet med SHL och att bli en del av SHL:s partnerfamilj. En viktig del av vår kommunikation är långsiktiga samarbeten och gemensamma initiativ. Vi hoppas kunna tillföra extra energi både på rinken och hos publiken. Avtalet är en viktig del i Naias fortsatta expansion och etablering på marknaden för funktions- och energidrycker, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.

SHL har som vision att bygga världens bästa ishockeyupplevelse och inom ramen för detta är samarbeten med aktörer som erbjuder besökarna bra mat- och dryckesupplevelser i arenorna centralt.

• Efter att ha haft en process under våren med att identifiera vilket varumärke inom energi/funktionsdryck vi vill samarbeta med, är vi mycket glada att hälsa Naia välkomna till SHL:s partnerfamilj, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL och fortsätter:
  • Samarbetet involverar såväl försäljningsrättigheter på våra arenor som marknadsrättigheter, vilket bildar en spänstig helhet. Vi hoppas och tror att Naia genom SHL och våra starka varumärken ska kunna ta ett rejält kliv framåt såväl avseende kännedom som preferens i vår breda målgrupp.

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups. 0702.029 217

Sankt Eriksgatan 121

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i  centrala Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1.100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Spendrups får ny marknadsdirektör22.11.2022 13:47:07 CET | Pressmeddelande

Spendrups nya marknadsdirektör heter Anna-Stina Hallberg. Hon har jobbat på Spendrups marknadsavdelning i olika roller sedan 2008, senast som marknadschef för Spendrups alkoholfria sortiment. Rekryteringsprocessen som pågått sedan i somras lockade många väl kvalificerade sökanden, men valet föll alltså på en intern kandidat med lång och djup erfarenhet av att marknadsföra Spendrups breda produktportfölj. För Anna-Stina är uppdraget som marknadsdirektör en fortsättning på vad som började som ett drömjobb som biträdande produktchef för LOKA för 14 år sedan. – Jag minns fortfarande den fantastiska känslan när jag fick mitt första jobb på Spendrups! Nu känns det jätteroligt att återigen få vara ”ny på jobbet” och ta mig an hela vår fantastiska produktportfölj. Jag är respektfull inför uppgiften och ser verkligen fram emot att lära mig mer. Men jag känner mig trygg i att vi har så mycket kompetens och kunnande inom organisationen och en rad goda byråsamarbeten som kommer att vara en grund f

Bartendern Anton Petersson och hemmamixaren Mårten Noréus gör Sveriges Bästa Gin & Tonic 20224.9.2022 19:49:37 CEST | Pressmeddelande

Gin och Tonic är favoriten för många, men vem blandar den bäst i år? Idag har en expertjury korat två guldmedaljörer i Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Nu står det klart att läraren Mårten Noréus och bartendern Anton Petersson blandar årets bästa GTs, med smaker av lingon respektive lavendel, rosépeppar och ros. Här kommer recepten och Anton Peterssons tips för att blanda en oemotståndlig GT!