Spendrups Bryggeri AB

Naia ger SHL energi

Dela
Den svenska energi- och funktionsdrycken Naia och SHL (Svenska Hockeyligan) har i dagarna tecknat ett samarbetsavtal för säsongen 2022-2023. Avtalet omfattar marknads- och försäljningsrättigheter för Sveriges högsta liga på herrsidan inom ishockeyn.

Naia är ett svenskt varumärke, inom Spendrupssfären, som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen.

  • Vi ser fram mot samarbetet med SHL och att bli en del av SHL:s partnerfamilj. En viktig del av vår kommunikation är långsiktiga samarbeten och gemensamma initiativ. Vi hoppas kunna tillföra extra energi både på rinken och hos publiken. Avtalet är en viktig del i Naias fortsatta expansion och etablering på marknaden för funktions- och energidrycker, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.

SHL har som vision att bygga världens bästa ishockeyupplevelse och inom ramen för detta är samarbeten med aktörer som erbjuder besökarna bra mat- och dryckesupplevelser i arenorna centralt.

  • Efter att ha haft en process under våren med att identifiera vilket varumärke inom energi/funktionsdryck vi vill samarbeta med, är vi mycket glada att hälsa Naia välkomna till SHL:s partnerfamilj, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL och fortsätter:
  • Samarbetet involverar såväl försäljningsrättigheter på våra arenor som marknadsrättigheter, vilket bildar en spänstig helhet. Vi hoppas och tror att Naia genom SHL och våra starka varumärken ska kunna ta ett rejält kliv framåt såväl avseende kännedom som preferens i vår breda målgrupp.

För mer information, kontakta:

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups. 0702.029 217

Nyckelord

Kontakter

För mer information, kontakta:

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye