"Nomark" släpper albumet "Soar" och inspirationsboken ”Soar – Drömmar, längtor och fyrar”!

Albumet "Soar" innehåller nio nyskrivna pop/soul-låtar med lite gospeltouch här och var. Låtarna är skrivna av Ulf Nomark och skivan är producerad av Alfredo Reed från Argentina. Mattias Bylund, som för övrigt har gjort stråkarrangemang till både Taylor Swift och Justin Timberlake, står för stråk- och blåsarrangemangen på skivan. Sången är lagd i Nomark Sweden Studios av Ulf och Åsa Nomark. Mixad av David Petersson i Prodomedia i Växjö samt mastrad av Sören von Malmborg i Cosmos studios, Stockholm.
Fotograf: WERECKIPR

Lyssna på Nomark "Soar" via: Klicka här...
Parallellt släpps inspirationsboken "Soar – Drömmar, längtor och fyrar”

- Vi är otroligt glada och nöjda med albumet, det känns väldigt spännande. Bara detta att vi samarbetar med producenten Alfredo Reed från Argentina, är otroligt kul! Han lyckas plocka fram så otroligt mycket ur Ulfs låtar och vi tycker att resultatet blir en skiva som är varierad och har en stor spännvidd med alltifrån stora ballader med smäktande stråk till svängiga soul-pop-doftande låtar som förhoppningsvis får lyssnaren att dansa runt därhemma, säger Åsa.

Första singeln "Tell Me" släpptes tidigare i våras och Nyligen medverkade Nomark i "Bingolotto" den 12 mars där de framförde "Brighter Day" och "I Wont Let You Fall".

Åsa och Ulf träffades som 13-åringar och tillsammans började de skriva egen musik och göra demos som genom åren berört många!
Det började med att deras låtar spreds flitigt av vänner och bekanta runt om i hela landet och låtarna nådde även Stickan Andersson på Polar som fick höra låtarna som både uppmuntrade uppskattade musikaliska duon. Åsa och Ulfs resa har resulterat i 15 skivproduktioner och de har tilldelats både "STIM-stipendiet" och prisbelönats och uppmärksammats i den internationella kompositörstävlingen "Unisong" m.m.

Den unga duon "Nomark" flyttade till USA 1997 för att under ett år arbeta med den amerikanska artisten Storm Gypsy som genom åren samarbetat med artister som; Carola, Andrae Crouch, Jessy Dixon och Liza Minelli m.fl.

Ulf skrev första poplåtar redan som 6-åring på både svenska och engelska och imponerade många med att skriva egna låtar i så ung ålder. Åsa började redan sjunga i kör redan vid 4-års åldern och hade en röst som fångade hela omgivningens uppmärksamhet när hon tog ton. Ulf hörde henne sjunga och blev helt tagen. Där och då började deras resa tillsammans och resan pågår än idag!

Skivan som rör sig i ett musikaliskt landskap mellan pop och gospel och handlar mycket om drömmar och att inspirera människor till att följa sin längtan.

- Vårt skapande rör sig gärna över flera musikaliska uttryck, vare sig det är svängig gospeldoftande pop, eller dansanta popdängor till mäktiga ballader med nästan musikal-touch. Det som förenar alla låtarna är förmodligen texterna som alltid har någon form av intention att peppa och sprida positiv energi till lyssnaren”, säger Ulf.

Parallellt släpps inspirationsboken i Coffee table-format ”Soar – Drömmar, längtor och fyrar” som innehåller tankar, dikter och berättelser inspirerade av låtarna från skivan.

-Vi älskar att jobba med flera sinnen när vi gör konserter och produktioner”. Att även nu blanda detta i bild och ljud, och texter i olika former gör att upplevelsen blir ännu häftigare, säger Åsa.

Sedan 2012 arbetar Ulf och Åsa heltid i sitt musikföretag Nomark Sweden AB och de är ständigt på turné runt om i hela landet med både egna konserter, workshops och tillsammans med körer. De driver även koncept "Pop-in & Sing” sedan 2016 där de inspirerar människor till att sjunga. De arbetar med egna pop-produktioner samt tillsammans med körer och även not material "Resa mellan tvivel och tro” och ”7 ord” som sålts i över 10.000 exemplar. De har medverkat på 15 album och tillsammans debuterade de med albumet "Common Ground" 2014 och kommande albumet "Sour" 2023. Ulf gör även en serie med avslappningsmusik som heter ”Relaxing Piano”. I serien ingår 4 fullängdsalbum samt ett nothäfte utgivet på Argument Förlag.

Om Ulf Nomark:
Kompositör, pianist, sångare, producent och sånginspiratör. Ulf är född i Karlskoga, men uppvuxen i Kullavik, strax söder om Göteborg och är idag bosatt i Vallda, Kungsbacka. Han började spela piano och skriva låtar vid 6 års ålder och komponerandet blev det som han fokuserade mest på vad gäller musiken. Efter att ha gått Naturvetenskaplig linje på gymnasiet läste han vidare på Chalmers Tekniska Högskola och tog där civilingenjörsexamen på Industriell Ekonomi. Sista året på Chalmers så läste han parallellt på Musikhögskolan i Göteborg där han läste 2 år.

Om Åsa Nomark:
Sångerska, sånginspiratör, kompositör och sångpedagog. Uppvuxen och bosatt i Vallda, Kungbacka. Åsa har alltid älskat att sjunga och redan när hon var fyra år började hon sjunga i kyrkans kör och har fortsatt sjunga eller leda kör sedan dess. Efter gymnasiet gick hon musiklinjen på Helsjöns folkhögskola och sökte därefter Musikhögskolan i Göteborg där hon läste på musiklärarlinjen med sång, musikdrama och rytmikinriktning. Förutom sångpedagog så har Åsa också gått musikalkurs på Teater- och Operahögskolan i Göteborg samt också utbildat sig i Estill Voice Training System (EVTS).

Releasekonsert Kungsbacka teater den 23 mars kl19:30.
Biljetter via: www.kungsbackateater.se/

Albumrelease Normark "Soar" den 23 mars 2023, parallellt släpps även inspirationsboken "Soar – Drömmar, längtor och fyrar”.

UNÅ MUSIC, NOMARK SWEDEN AB

Läs mer via: www.nomark.se
Press:
www.werecki.com

PR: WERECKI PROMOTION COMPANY

Press och intervju förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com

Fotograf: WERECKIPR
Fotograf WERECKIPR