Nu adderas ytterligare tre kvällar till Grönans NIGHT RIDER
När Gröna Lund meddelade att förra årets stora snackis och succé - det unika nattklubbskonceptet NIGHT RIDER - skulle återvända var efterfrågan stor. Så stor att alla pre-partybiljetter till de sex planerade kvällarna sålde slut inom kort. Därför adderas nu ytterligare tre kvällar av NIGHT RIDER och biljetterna till dessa släpps idag kl. 13.00.
– Det är otroligt kul att se att NIGHT RIDER är så populärt! Det är ett gott betyg på att vi lyckats skapa något riktigt unikt för en målgrupp som normalt kanske inte besöker Gröna Lund. Nu ser jag verkligen fram emot att få förvandla tivolit till Sveriges mest unika nattklubbsmiljö under nio augustikvällar, säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund.
NIGHT RIDER arrangeras av Gröna Lund i samarbete med Heineken. Under totalt nio kvällar i augusti förvandlas tivolit till en maxad nattklubb mellan 22.00-00.00, där gäster i nattklubbsmiljö kan njuta av fria åk på nio av parkens mest populära åkattraktioner som kvällen till ära utrustas med DJ’s och maxade ljuseffekter för en förhöjd upplevelse som får sensommarnatten att pulsera. NIGHT RIDER är ett exklusivt event för 1 500 personer per tillfälle med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år. Nytt för i år är bland annat den exklusiva efterfesten ”Playground”, en fest utöver det vanliga som kommer att hålla till inomhus och öppna först när utomhuskonceptet stänger vid midnatt. Biljetter till ”Playground” kommer finns i ett begränsat antal platser.
Biljetterna till de tre nya NIGHT RIDER-kvällarna släpps idag kl. 13.00 och bokas på www.gronalund.com/nightrider
För mer information kontakta:
Annika Troselius, Informationschef på Gröna Lund, telefon 0708-580050 eller e-mail annika.troselius@gronalund.com
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups, telefon 073-360 81 67, eller email johanna.pihl@spendrups.se
Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.
Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går. Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.
FAKTA NIGHT RIDER
NIGHT RIDERär ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund förvandlas till en nattklubbsmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning. Feststämningen kommer kännas i varje vrå och de största åkattraktionerna är öppna till 00.00 för fria åk. Under NIGHT RIDER-kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kan njuta av både dryck och spännande mat på hela tivoliområdet.
För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 20.00 finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på utvalda barer i parken. Vill man maxa kvällen finns även en Dinner Party-upplevelse där Restaurang Biergarten förvandlats till Clubhouse STO/BER, en Berlininspirerad nattklubb och restaurang för förbokade middagsgäster. I år kommer även en maxad efterfestgå av stapeln inomhus mellan kl. 00.00-02.00 vid namn Playground med begränsat antal platser (separat biljett krävs).
Biljetter
Biljetterna bokas på www.gronalund.com/nightrider. Det finns endast 1 500 platser per kväll (åldersgräns 23 år).
Nytt datum! Torsdag 11 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 12 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 13 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Nytt datum! Torsdag 18 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 19 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 20 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Nytt datum! Torsdag 25 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 26 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 27 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
NIGHT RIDER – Ride N Play – 325 kr
- Entré från kl. 21.45.
- Exklusiv tillgång till NIGHT RIDER-arrangemanget mellan kl. 22.00-00.00 efter att parken stängt för allmänheten.
- Fria åk i NIGHT RIDER-attraktionerna.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen.
NIGHT RIDER – Pre-Party 395 kr
- Entré från kl. 20.00.
- Reserverad plats på vald Pre-Party bar.
- Exklusiv tillgång till NIGHT RIDER-arrangemanget mellan kl. 22.00-00.00 efter att parken stängt för allmänheten.
- Fria åk i NIGHT RIDER-attraktionerna.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen.
NIGHT RIDER – Dinner Party 695 kr
- Entré från kl. 19.30.
- Reserverad plats på Clubhouse STO/BER inklusive en 2-rättersmeny.
- Exklusiv tillgång till NIGHT RIDER-arrangemanget mellan kl. 22.00-00.00 efter att parken stängt för allmänheten.
- Fria åk i NIGHT RIDER-attraktionerna.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen.
NIGHT RIDER – Playground! 100 kr (separat biljett)
- Exklusiv tillgång till efterfesten mellan kl. 23.30-02.00 efter att NIGHT RIDERavslutats ute i parken.
NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Monster, Eclipse, Ikaros, Jetline, Katapulten, Lustiga Huset, Kättingflygaren, Pop-Expressen och Insane.
NIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel:
Hang Time, Släggan, Boxer, Bonanza, Can Alley, Woody, Skeeball, Kentucky Derby, Skjutbanan
Pyramiden och Slangbellan.
Nyckelord
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Därför ska du ”skära” ditt ölskum18.4.2024 09:02:59 CEST | Pressmeddelande
Heineken® går till botten med konsten att servera den perfekta ölen. Med fokus på ölskummet som en nyckelkomponent för smakupplevelsen avslöjar Thomas van Boheemen, Manager Heineken® Global Star Quality, varför det är avgörande att "skära" ölskummet innan servering.
Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum