Nu invigs E.ONs moderna elnätsstation i Mörarp

Investeringen om ca 120 miljoner kronor har bidragit till ca 13 årsarbeten under projekttiden. Arbetet med moderniseringen av stationen och elnätet har pågått sedan 2017 och nu är arbetet klart. Detta uppmärksammas med en invigning där representanter från E.ON och från ElTel, som utfört arbetet, finns på plats. Uppgraderingen som gjorts i stationen innebär att leveransen av el till 8 kommuner med tillsammans över 350 000 invånare blir modernare och säkrare, för både kunder och medarbetare.

Invigningen äger rum i den tidigare driftslokalen vid stationen i Mörarp. Media ges möjlighet att ställa frågor till E.ONs Regionnätschef, Mats Tullgren, om investeringen i elnätet samt Christian Wittneven, President High Voltage på ElTel som utfört arbetet med ombyggnationen på ett tryggt och säkert sätt.

10:00               Invigningsceremoni med Mats Tullgren, Regionnätschef E.ON

därefter            Möjligt för media att ställa separata frågor om investeringen och
                        stationsbygget till Mats Tullgren samt Christian Wittneven från ElTel

11:00               Avslutning med enklare lunch

Datum och plats

Den 29 oktober 2019 vid stationen i Mörarp

Vägbeskrivning: Infart via Bjuvsleden https://goo.gl/maps/8jEBJgaL5wNTg5Fa9

Meddela gärna deltagande till Stina Albing, 0701-440 611.

Varmt välkomna!
E.ON Energidistribution