Nu kommer äntligen pickleball till Piteå!

Pickleball är en av de snabbast växande sporterna i Sverige. Nu kommer den äntligen till Piteå. Det är Korpen Piteå som har tagit initiativet och ordnar nu öppet hus och en prova-på-dag tisdagen den 27/10 mellan 14 och 20 i Piteå Tennisklubbs hall.

-Det ska bli spännande att utöka vårt utbud med en racketsport som passar väldigt många, från ung till gammal, säger Korpen Piteå verksamhetsledare Pär Röckner. Har man väl testat pickleball är det lätt att fasta för den lättillgängliga sporten. Det är en förhållandevis billig sport som inte kräver dyr utrustning och specialbyggda hallar.

- Korpen Piteå har inlett ett samarbete med Piteå Tennisklubb, berättar Pär Röckner. Vi vill även utveckla samarbete med byaskolorna för att hitta fler halltider. På Korpen är just samverkan och samarbete ett signum.

Pickleball är USA:s snabbast växande sport och startade på just i USA på 1960-talet. Det är en racketsport med drag från tennis, bordtennis och badminton. Den spelas på en yta motsvarande en badmintonbana och med nedsänkta nät. Racketen är lätt och bollen påminner om en innebandyboll. I pickleball kan du spela såväl singel som dubbel.

För mer info:
Ring Pär Röckner, verksamhetsledare Korpen Piteå
par.rockner@korpenpitea.se

Visst är det betydligt roligare att sporta och motionera när du gör det tillsammans med andra? Här hos oss i Korpen finns det mängder med sätt att engagera och aktivera sig. Vår historia sträcker sig mer än 75 år tillbaka i tiden och idag är vi ett rikstäckande, modernt motionsidrottsförbund som kan erbjuda runt 100 olika typer av motionsaktiviteter.

Erik Söderberg vald till ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet18.5.2020 08:02:00 CESTPressmeddelande

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet har fått en ny förbundsordförande. Vid förbundsmötet den 17 maj valdes 39-årige Erik Söderberg till ny ordförande och han tar över efter Jan Johnsson som haft posten i fyra år. -Väldigt roligt och inspirerande. Korpen står för ett inkluderande och är det kompletterande förbund som idrottsrörelsen behöver, säger Erik Söderberg.

Telia Idrotts- och Fritidsförbund får fart på kollegorna med digital träning6.5.2020 14:41:46 CESTPressmeddelande

Hur kan man på ett smart och effektivt sätt inspirera sina kollegor att träna och motionera nu när en stor del av Sverige jobbar hemifrån? Jo, genom att koppla lättillgänglig vardagsmotion i lagform till en digital utmanings-app. Telia Idrotts- och Fritidsförbund, TIF, har tillsammans med Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet nu i maj startat den digitala hälsoutmaningen Korpen TIF Challenge. Under sex veckor kommer över 500 deltagare i 75 olika TIF-lag att utmana varandra i massor av former av vardagsmotion.