Ny kollektion: Lidl släpper höstens hetaste plagg

Den numera legendariska Lidl-sneakern kommer tillbaka i ny färg och form när livsmedelskedjan släpper en helt ny klädkollektion. Den nya #Lidl-kollektionen består bland annat av en sneaker, set i teddy-fleece och en fiskarhatt. Produkterna finns tillgängliga i butik från och med den 21 november.

De senaste åren har dagligvarukedjan släppt ett flertal kollektioner i form av både kläder och accessoarer. Den kanske mest kända produkten, Lidl-sneakern, blev en storsuccé och när den kom till Sverige tömdes butikshyllorna runt om i landet på bara några timmar.

– Det är fantastiskt att se vilken respons vi har fått på våra klädkollektioner under åren. Den första upplagan sålde slut på ett par timmar och skon placerade sig i topp på Blocket under Stockholm Fashion Week tillsammans med välkända lyxvarumärken. Genom våra klädsläpp visar vi att vi erbjuder mer än bara livsmedel. Den nya kollektionen innehåller definitivt höstens snyggaste plagg och är ett måste för den som vill ha något utöver det vanliga, säger Oskar Hjertsäll, Head of Nonfood på Lidl Sverige.

Den nya sneakern är en vit, stilren modell som kommer finnas tillgänglig i storlekarna 37–46. Utöver skorna består den nya #Lidl-kollektionen av ett set i teddy-fleece bestående av en tröja och byxor i två olika färger – en beige och en färgglad med svarta detaljer. Setet kommer i damstorlekar 32–46 samt i herrstorlekar M-XL. Utöver detta kommer det även finnas mössor, magväskor, en fiskarhatt och sportstrumpor som går i varumärkets ikoniska färger: gult, blått och rött.

Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik från och med den 21 november. Försäljningen pågår så länge lagret räcker.

Här är produkterna i den nya #Lidl-kollektionen:

• Tröja i teddy-fleece (beige och svart/färgglad) – 199:-
  • Joggers i teddy-fleece (beige och svart/färgglad) – 199:-