Ny vd för lejonfastigheter

Micael Antamo tillträdde den 4 mars.

- Vi hälsar Micael Antamo varmt välkommen, säger Björn Immerstrand, ordförande för Lejonfastigheter AB. Micael har en mångårig och bred erfarenhet av ledningsuppdrag, till stor del inom fastighetsbranschen. Vi i styrelsen anser att Micael kommer att bidra med mycket kompetens och nytänkande, och vi tror att han framgångsrikt kommer att driva bolagets utvecklingsarbete vidare.

- Äntligen är det dags. Jag är mycket glad över förtroendet men även ödmjuk inför utmaningen, säger Micael Antamo. Det ska bli spännande och kul att få arbeta tillsammans med Lejonfastigheters medarbetare, styrelse och kunder för att ta nästa steg i företagets utveckling.

Micael Antamo kommer närmast från tjänsten som verkställande direktör för Norrevo Fastigheter i Norrköping. Han efterträder tillförordnad vd Susanna Roback.

Björn Immerstrand, styrelsens ordförande. Telefon 073-633 03 88.
Micael Antamo, verkställande direktör. Telefon 072-709 50 56.

Box 1943, Södra Stånggatan 1

Lejonfastigheter äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentlig verksamhet i Linköping. Vi ansvarar för 286 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur, sport och samhällsservice.

Lejonfastigheter är ett kommunägt bolag som omsätter runt 750 miljoner kronor.

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.