Spendrups Bryggeri AB

Nygårda Cognacfatslagrade julmust – it’s a must

Dela
Idag startar försäljningen av Nygårda Cognacfatslagrad must på Systembolaget. Den limiterade musten lanserades för första gången år 2011 och har varit en säljsuccé varje år. Vill man vara säker på att även i år kunna avnjuta musten, bör man vara ute i god tid. Upplagan är begränsad och intresset stort.

Goda drycker är av stor betydelse för julfirandet. Och svenskarna värnar om julmustens speciella karaktär samtidigt som de är öppna för nya smakupplevelser. Redan 2011 lanserades Nygårda Vintage Oak och sedan dess har även bourbon-, rom- och calvadosfatlagrad must kunnat avnjutas på julbordet.

-          Med en kombination av mindre sötma och med toner av cognac har vi återigen skapat en must med lite vuxnare karaktär. Vi har behållit mycket av den klassiska julmustsmaken och sedan lagt till det lilla extra genom att lagra den i sex månader på cognacsfat. Det ger musten en härlig doft av cognac och fat och även toner av kolafudge och choklad. En mycket bra balanserad sötma och en fin mousse, ett måste för en julmust. Det här är ett ”julmåste” för den vuxna smaken och ett perfekt alternativ för den som söker en alkoholfri dryck till julminglet och julbordet i jul, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.

Ett tips är att servera musten som en aperitif tillsammans med goda tilltugg som choklad och nötter eller varför inte en skiva Bresaola tillsammans med björnbär, mögelost och rostade pinjenötter.

Nygårda Cognacslagrad julmust, på 75 cl champagneformad glasflaska, finns till försäljning på Systembolaget i begränsad upplaga fr o m den 1 november. Priset är 32 kr.

Nytt för i år är att även calvadosfatslagrad Nygårda (33cl) finns till försäljning i dagligvaruhandeln och på restaurang tillsammans med rom- och ekfatslagrad must och kostar ca 9,90 kr. Här finns också som alltid vår traditionella Nygårda Julmust.  

För mer information, kontakta:

Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker. 0702 02 92 17 anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef. 0708 95 25 67 rose-marie.hertzman@spendrups.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye