Svenska Postkodlotteriet

Postkodlotteriet Sveriges mest hållbara spelföretag

Dela

Postkodlotteriets varumärke rankas som mest hållbart i branschen spel och lotterier när det oberoende undersökningsföretaget Sustainable Brand Index undersökt vad svenska folket anser om bland annat spelbranschens hållbarhetsarbete.

Jessika Kjellgren, Postkodlotteriets hållbarhetschef, fick ett kvitto på att svenskarna uppskattar hållbarhetsarbetet.
Jessika Kjellgren, Postkodlotteriets hållbarhetschef, fick ett kvitto på att svenskarna uppskattar hållbarhetsarbetet.

Undersökningen har gjorts bland personer i åldern 16 till 75 år. Varje person har i snitt utvärderat 20 varumärken och studien genomfördes mellan december 2021 och februari i år.

-       Det här är ett kvitto på att konsumenterna uppskattar vårt hårda arbete, säger Postkodlotteriets hållbarhetschef Jessika Kjellgren. Inom företaget finns en stark vilja att arbeta vidare med de här frågorna, att bli ännu bättre.

Enligt Sustainable Brand Index påverkas två tredjedelar av konsumenterna i Sverige av företags hållbarhetsarbete när de ska köpa någonting. Postkodlotteriet arbetar sedan flera år efter en hållbarhetsagenda, internt kallad Good Operations, som omfattar följande områden:

  • Starkt civilsamhälle
  • Ansvarsfull marknadsföring
  • Hållbara inköp och miljöansvar
  • Affärsetik
  • Spelansvar
  • Attraktiv arbetsgivare

Sammanlagt utvärderades åtta varumärken i spel- och lotteribranschen. Svenska Postkodlotteriet kom etta, följt av Svenska Spel och ATG. Svenska konsumenter rankar IKEA som Sveriges mest hållbara företag följt av Coop.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Jessika Kjellgren, Postkodlotteriets hållbarhetschef, fick ett kvitto på att svenskarna uppskattar hållbarhetsarbetet.
Jessika Kjellgren, Postkodlotteriets hållbarhetschef, fick ett kvitto på att svenskarna uppskattar hållbarhetsarbetet.
Ladda ned bild

Om

Svenska Postkodlotteriet
Svenska Postkodlotteriet



https://www.postkodlotteriet.se/

Sedan starten 2005 har Svenska Postkodlotteriet genererat mer än 13 miljarder kronor till ideella organisationer – tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 300 svenskar blivit miljonärer. Novamedia Sverige AB driver lotteriet på uppdrag av Svenska Postkodföreningen, som innehar en spellicens utfärdad av Spelinspektionen. Konceptet ägs av Novamedia B.V. Novamedia Sverige AB är ISO 27001-certifierat.

Följ Svenska Postkodlotteriet

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svenska Postkodlotteriet

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum