Pressträff inför dubbla Para-VM

På lördag den 21 januari inleds dubbla Para-VM. I Östersund jagar Zebastian Modin VM-medaljer på hemmaplan och i spanska Espot är alpina landslaget redo att fortsätta förra årets stora succé från Paralympics. Därför bjuder vi in till pressträff den 19 januari klockan 16:00 för att lyssna på vad åkarna själva har för målsättningar inför mästerskapen.
Ebba Årsjö, Zebastian Modin och Aaron Lindström jagar alla VM-medaljer med start på lördag den 21 januari.

Svenska Parasportförbundet hälsar dig hjärtligt välkommen till pressträff i Östersund och digitalt där vi möter paralandslagen i alpint och längdskidor/skidskytte inför VM-premiären på lördag 21 januari.

Ebba Årsjö, Zebastian Modin och Aaron Lindström är några av de landslagsåkare som finns med. Dessutom kommer VM-chefen Niclas Grön delta och berätta om sina tankar inför stundande mästerskap.

På agendan:

- Niclas Grön

- Längd- och skidskyttelandslagets tankar inför VM

- Alpina landslagets tankar inför VM

- Individuella intervjuer

Dag och tid: 19 januari klockan 16.00 - 17.00

Fysisk plats: Östersund, Skidstadion, Mediahuset våning 3

Digital plats: TEAMS, digitalt mötesverktyg (länk skickas ut när ni anmält er till pressträffen)

Anmälan till pressträffen:

Skicka till elias.hakansson@parasport.se och anmäl vem som kommer delta samt om ni ska vara med fysiskt eller digitalt.

Individuella intervjuer:

Det finns möjlighet till individuella intervjuer efter pressträffen på plats och via telefon. Boka intervjuer via elias.hakansson@parasport.se.

Medverkande:

VM-chef – Niclas Grön

Alpint/snowboard

Ebba Årsjö (digitalt)

Aaron Lindström (digitalt)

Arvid Skoglund (digitalt)

Längd/skidskytte

Zebastian Modin samt Daniel Rickardsson (guide) (fysiskt)

Ellen Westerlund (digitalt)

Louise Perottosdotter (fysiskt)

Frågor gällande pressträffen

Elias Håkansson, pressansvarig
E-post: elias.hakansson@parasport.se
Telefon: 070-34 123 06

Parasport Sverige har rollen som både Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté och är ett av 72 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsenedsättning, synnedsättning och intellektuell funktionsnedsättning inom 13 idrotter.