Prisregn över Lidl i Chark-SM

Chark-SM är charkbranschens största evenemang och Sveriges främsta kvalitetstävling för svensktillverkade livsmedel. När årets upplaga av tävlingen nyligen avgjordes för tionde gången kammade Lidl hem tre guld, två silver och två brons.
Chark-SM GULD

Lidls egna varumärke Enebacken prisades med tre guld, två silver och ett brons under Chark-SM i Göteborg. Pristagarna blev Enebackens falukorv, wienerkorv, kalvsylta, ekologisk wienerkorv, isterband, delikatessprinskorv och ekologisk chorizo. De ekologiska prisbelönta produkterna är en del av den nya serien Enebacken EKO som lanserades i våras, innehållande endast KRAV-märkt råvara, EU-ekologiskt certifierade och märkta ”Kött från Sverige”.

- Vi är otroligt stolta över de här medaljerna eftersom vi jobbar hårt med att utveckla och förfina vårt charksortiment, säger Patrick Källbom, ansvarig inköpare för Kött & Chark Lidl Sverige. Vi vet att våra charkprodukter är några av de produkter våra kunder uppskattar mest hos oss och att nu få detta erkännande även från branschen är stort för oss.

Alla produkter under varumärket Enebacken har genomgått noggranna kvalitetstester och provsmakningar. Förutom Chark-SM har flera Enebacken-produkter har också topptestats i oberoende tester.

I varje klass utses en produkt till svensk mästare och flera produkter kan vinna guld, silver och brons.

Lidls medaljörer i Chark-SM

Guld