Rickard förkyld – då ersätter Lotta

Rickard Olsson känner av en lättare förkylning. – Då är det bara att följa myndigheternas direktiv och stanna hemma från jobbet, säger Bingolottos programledare. Det innebär att Lotta Engberg tar över sändningen söndag 5 april.

Foto:Mathias Otterber

Rickard Olsson kommer inte att leda nästkommande Bingolotto.

– Jag mår bra och känner mig frisk, men har enklare symptom på en förkylning. Då det i dessa tider är extremt viktigt att ta ansvar och att vara försiktig kommer jag att hålla mig hemma under de närmaste dagarna.

Det innebär att Lotta Engberg kommer att leda sändningen kommande söndag. Och att en av de mest erfarna programledarna av Bingolotto gör ännu en comeback. Senast Lotta var tillbaka i studion var 26 januari i år när Rickard var på semester. Dessutom ledde hon själv programmet 2008–2011.

– Till en början hoppas jag givetvis att Rickard är tillbaka så snart som möjligt. Jag skickar en varm ”krya-på-dig”-hälsning.  Sedan hoppar jag gärna in möter den fantastiska Bingolottopubliken, som legat mig varmt om hjärtat i alla år, säger Lotta.

För mer information:

Mikael Kjellström, produktansvarig Folkspel, Bingolotto och Sverigelotten.

mikael.kjellstrom@bingolotto.se

Foto:Mathias Otterber