Rolandz i BingoLotto

Rickard Olsson bjuder in dansbandet Rolandz med Robert Gustafsson i spetsen till söndagens BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

Rolandz och Robert Gustafsson

Rolandz är ett dansband från Karlskoga, Sverige, som fick sitt genombrott i SVT:s Dansbandskampen 2008. Sångare och frontfigur är skådespelaren Robert Gustafssons tragikomiska rollfigur Roland Järverup, från Killinggängets Torsk på Tallin.

Rolandz medverkade i Melodifestivalen 2018 med låten Fuldans och tog sig direkt till final. Efter regn kommer solsken, bandets hittills enda  album i bagaget från 2009 innehåller mestadels covers på låtar från 1960- och 70-talen. På söndag gästar de BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 16 september kl. 18 i TV4.

Folkspel är föreningslivets eget spelbolag och vi har ett enda syfte – att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Vi är en ideell organisation och våra ägare består av 73 riksorganisationer, som i sin tur har drygt fem miljoner medlemmar i 35.000 föreningar, spridda över landet. Sedan starten 1991 har vi genererat 16,1 miljarder till Sveriges alla lokala idrottsklubbar och föreningar.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.