Rolandz i BingoLotto

Rickard Olsson bjuder in dansbandet Rolandz med Robert Gustafsson i spetsen till söndagens BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

Rolandz och Robert Gustafsson

Rolandz är ett dansband från Karlskoga, Sverige, som fick sitt genombrott i SVT:s Dansbandskampen 2008. Sångare och frontfigur är skådespelaren Robert Gustafssons tragikomiska rollfigur Roland Järverup, från Killinggängets Torsk på Tallin.

Rolandz medverkade i Melodifestivalen 2018 med låten Fuldans och tog sig direkt till final. Efter regn kommer solsken, bandets hittills enda  album i bagaget från 2009 innehåller mestadels covers på låtar från 1960- och 70-talen. På söndag gästar de BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 16 september kl. 18 i TV4.

Folkspel är föreningslivets eget spelbolag och vi har ett enda syfte – att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Vi är en ideell organisation och våra ägare består av 73 riksorganisationer, som i sin tur har drygt fem miljoner medlemmar i 35.000 föreningar, spridda över landet. Sedan starten 1991 har vi genererat 16,1 miljarder till Sveriges alla lokala idrottsklubbar och föreningar.