Schibsted Brand Studio tar storslam i Native Advertising Awards
Igår gick den globala galan Native Advertising Awards av stapeln. I stenhård konkurrens kammande Schibsted Brand Studio hem hela fyra priser, var av guld i den mest prestigefyllda kategorin "Native Advertising Agency/Studio of the Year", samt i "Best Use of Text".

I kategorin Native Advertising Agency/Studio of the Year hyllas Schibsted Brand Studio för sitt skräddarsydda och insiktsbaserade arbete med följande motivering:
“Schibsted Brand Studio fortsätter att befästa sin position som en av de bästa native studios i branschen. Det är imponerande hur de fortsätter arbetet med att förbättra sina produkter och tjänster, samt hur de implementerar ett mer skräddarsytt arbetssätt där de integrerar digitala insikter och distributionskanaler för att ta fram en 360-lösning för sina klienter.”
I kategorin Best Use of Text tar man även här hem segern för kampanjen “När Staden Tystnar”, som även tidigare belönats som Årets kampanj av TU. Vidare vinner Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, silver i kategorin Native Advertising Marketer of the Year. I kategorin Best Design tar Schibsted Brand Studio hem bronset för sin kampanj “A Million More” med Volvo Cars.
Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, gläds åt priserna:
– Efter ett speciellt år är jag otroligt stolt över hela teamet som alla varit delaktiga i dessa vinster. Under 2020 har vi jobbat stenhårt med att ta fram insiktsbaserade och skräddarsydda lösningar åt våra kunder, och gårdagens priser motiverar oss att fortsätta utvecklas under 2021, säger Josefine Kvarnström.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio. Tel: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD anställer nyhetsbrevsreporter9.3.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet växlar upp satsningen på nyhetsbrev och anställer nu Jonas Ekblom som tidningens första nyhetsbrevsreporter. Han ansluter till gruppen som arbetar med SvD:s Morgonrapporten och får som en del i sitt uppdrag att fortsätta utveckla nya nyhetsbrev.
Aftonbladet återlanserar magasin om hälsa – Wellness blir egen sajt8.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Tio år efter premiären återlanserar nu Aftonbladet hälsomagasinet Wellness – men den här gången som en egen sajt. På Wellness.se ska läsarna hitta de senaste hälsotrenderna, rönen och experterna, men sajten betyder också att det skapas en helt ny plattform för Aftonbladets annonsörer.
Nu blir det Omnis nyheter på Arlanda Express2.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Nyhetstjänsten Omni tar över nyhetsförmedlingen på alla skärmar på Arlanda Express. Innan pandemin reste 3,6 miljoner resenärer årligen med tågen till och från Arlanda. ”Omnis nyheter är som gjorda för skärmar i offentliga miljöer”, säger Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.
Väder engagerar - Klart tar vädersnacket till en ny nivå 23.2.2021 11:22:28 CET | Pressmeddelande
Klyschigt kallprat eller viktig samhällsinformation. Svenskarna älskar att prata väder. En undersökning som Klart har gjort visar att sex av tio svenskar pratar om vädret en eller flera gånger om dagen. Så här i perioden mellan vinter och vår, pågående sportlov och en pandemi som får många att vistas utomhus mer än vanligt, är vädret mer aktuellt än någonsin.
Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll22.2.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.
Ny SvD-podd: Dagens story tar med lyssnaren bakom kulisserna19.2.2021 08:44:30 CET | Pressmeddelande
I dag släpps första avsnittet av Dagens story – Svenska Dagbladets nya dagliga nyhetspodd. Konceptet har tagits fram efter ett omfattande researcharbete för att svara mot vad SvD:s målgrupp vill ha. Podden sätter de viktigaste nyhetshändelserna i fokus och tar lyssnaren med bakom kulisserna.
Westerstad och de Gregorio i nya roller för framtidens kulturjournalistik17.2.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
SvD Kultur gör förändringar på redaktionen för att skapa framtidens kulturjournalistik. Josefin de Gregorio (f.d. Holmström) rekryteras som redaktör med ansvar för hela nyhetsflödet – både kulturnyheter och kulturdebatt – och Elsa Westerstad får en ny roll som idé- och samtidsredaktör.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum