Schibsted Brand Studio tar storslam i Native Advertising Awards
I kategorin Native Advertising Agency/Studio of the Year hyllas Schibsted Brand Studio för sitt skräddarsydda och insiktsbaserade arbete med följande motivering:
“Schibsted Brand Studio fortsätter att befästa sin position som en av de bästa native studios i branschen. Det är imponerande hur de fortsätter arbetet med att förbättra sina produkter och tjänster, samt hur de implementerar ett mer skräddarsytt arbetssätt där de integrerar digitala insikter och distributionskanaler för att ta fram en 360-lösning för sina klienter.”
I kategorin Best Use of Text tar man även här hem segern för kampanjen “När Staden Tystnar”, som även tidigare belönats som Årets kampanj av TU. Vidare vinner Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, silver i kategorin Native Advertising Marketer of the Year. I kategorin Best Design tar Schibsted Brand Studio hem bronset för sin kampanj “A Million More” med Volvo Cars.
Josefine Kvarnström, Director of Schibsted Brand Studio, gläds åt priserna:
– Efter ett speciellt år är jag otroligt stolt över hela teamet som alla varit delaktiga i dessa vinster. Under 2020 har vi jobbat stenhårt med att ta fram insiktsbaserade och skräddarsydda lösningar åt våra kunder, och gårdagens priser motiverar oss att fortsätta utvecklas under 2021, säger Josefine Kvarnström.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio. Tel: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
Rockbjörnen intar Gröna Lund – avslutar livesommaren med musikfest3.6.2024 08:01:00 CEST | Pressmeddelande
Rockbjörnen, Aftonbladets och svenska folkets stora musikpris, intar i år Gröna Lund. Den 18 september fylls nöjesparken med sommarens hetaste artister – och omkring 8 000 engagerade fans. Det blir en livesänd prisutdelning där svenska folket röstat fram alla pristagarna.
Hanne Kjöller till Svenska Dagbladet3.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
SvD värvar författaren, sjuksköterskan och DN-kolumnisten Hanne Kjöller, i augusti blir hon ny krönikör på ledarsidan. – Det är en av Sveriges mest tongivande, spännande och nyfikna röster som nu ansluter till ledarredaktionen. Hon kommer att tillföra nya perspektiv, inte minst genom sitt patos och sitt mod att våga vara motvalls, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum