Schlagerbonanza! Extraförställning insatt för "En jäkla massa schlager" på Rival i Stockholm.

Stort intresse och mera schlager åt svenska folket! Extraföreställning insatt till "En jäkla massa schlager" med Linda Bengtzing och Magnus Carlsson på Rival i Stockholm. Premiär blir det den 12 maj med extraföreställning insatt till den 13 maj, på bara 24 timmar efter biljettsläppet är intresset och efterfrågan utöver det vanliga när två av Sveriges mesta schlagerstjärnor åker på gemensam turné.

Stort intresse och mera schlager åt svenska folket! Extraföreställning insatt till "En jäkla massa schlager" med Linda Bengtzing och Magnus Carlsson på Rival i Stockholm. Premiär blir det den 12 maj med extraföreställning insatt till den 13 maj, på bara 24 timmar efter biljettsläppet är intresset och efterfrågan utöver det vanliga.

När två av Sveriges mesta schlagerstjärnor åker på gemensam turné kan publiken räkna med en fartfylld kväll fylld av hits. Senast stjärnorna uppträdde tillsammans var under årets Melodifestival där de levererade ett färgsprakande schlagermedley som hyllats av såväl Tv-publik som media både i Sverige och utomlands. Biljetterna till extraföreställningen på Rival i Stockholm är insatt den 13 maj och biljetterna släpps torsdag den 30 mars kl.10.00.

Med början på Rival i Stockholm den 12 och 13 maj med fortsättning i oktober kommer Magnus Carlsson och Linda Bengtzing turnera med sin nya gemensamma show ”En jäkla massa schlager”.

- Det kommer bli en "schlagerbonanza deluxe” säger Magnus och skrattar. Staplar du våra mellobidrag på varandra har du redan där 16 låtar. Vi har ju båda hits även utanför melodifestivalbubblan också så vi får vara kreativa nu när showen sätts ihop. Vi vill ju bjuda publiken på alla deras favoriter!

Magnus och Linda känner varandra väl sedan länge och det är inte första gången de är ute på turné ihop.

- Det ska bli så himla kul att turnera med Magnus igen, vi kompletterar varandra bra och tillsammans har vi ju 50 års scenerfarenhet. Inte illa med tanke på att ingen av oss fyllt 50 ännu, haha! Men räkna med en schlagerexplosion, säger Linda.

Självklart får vi höra Magnus och Lindas egna schlagerhits men även en del oväntade låtar och personliga favoriter. På scenen återfinns även namnkunnige Jonas Gröning som kapellmästare och ett gäng välmeriterade musiker, alla taggade till tusen på att leverera 90 minuters schlagereufori.

Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med över 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen.
Linda Bengtzing blev ett välbekant ansikte för svenska folket i TV-serien Fame Factory 2005. Samma år tog hon sig även direkt till final i Melodifestivalen med tävlingsbidraget ”Alla flickor”. Efter detta har framgångarna fortsatt och hon kan numer räkna låtar som exempelvis ”Jag ljuger så bra”, ”Värsta schlagern” och ”Ett fyrfaldig hurra” till sin hitkatalog. Linda är en av våra allra mest omtyckta kvinnliga artister med ett gediget cv i underhållningsbranschen. Förutom 8 tävlingsbidrag i Melodifestivalen har hon gjort musikal, varit programledare i TV, släppt barnbok och medverkat i en mängd stora turnéproduktioner. I årets Melodifestival var Linda även programledare i ”För, - och efterfesten”

Turnéplan: "En jäkla massa schlager"

12 maj Stockholm, Rival - Stockholmspremiär
13 maj Stockholm, Rival - EXTRAFÖRESTÄLLNING INSATT! - Biljettsläpp 30 mars kl.10.00.
19 oktober Norrköping, Flygeln - Turnépremiär
20 oktober Nyköping, Culturum