Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Har du aldrig testat den här kombinationen av smaker så har du verkligen missat något. Schwapples innehåller gin med den karaktäristiska smaken av enbär, syrliga äpplen, söt ginger ale och sist men inte minst kryddig kanel och stjärnanis. Allt mixat i en fin äppelkopp. En riktig höstsuccé kort och gott. Dessutom är drinken väldigt enkel att mixa.

Ingredienser:

Stort äpple (som kopp)
4 cl gin
4 cl färskpressad äppeljuice
Schweppes Ginger Ale
Is
Kanelstänger och stjärnanis (till garnering)

Så här gör du:

Gör först äppelkoppen. Ta en kniv och skär av toppen på äpplet. Använd sedan en sked för att gröpa ur äpplet tills det är cirka en tredjedel kvar till botten.

Fyll halva äppelkoppen med is. Häll i gin och färskpressad äppeljuice. Toppa med Schweppes Ginger Ale och garnera med kanelstänger och stjärnanis. (För en alkoholfri variant hoppar du helt enkelt över gin.)

Tips! För att undvika att äppelkoppen missfärgas – pensla lite citronsaft längst kanterna.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.