Se finalisterna i arkitekttävlingen för Linköpings nya bad-, sim- och mötesplats

Fem arkitektbidrag är utvalda till final i arkitekttävlingen för Linköpings nya simhall. På morgonen den 9 december inviger Lejonfastigheter, tillsammans med Linköpings kommun, en utställning av tävlingsbidragen på medborgarkontoret i Linköpings bibliotek.

Många kände sig kallade men bara fem arkitektbidrag är utvalda för att tävla om vem som får vara med och utforma Linköpings nya bad-, sim- och mötesplats. Från fredag den 9 december har alla linköpingsbor och andra intresserade möjlighet att beskåda de fem finalbidragen på medborgarkontoret i Linköpings bibliotek.

Utställningen invigs på fredagsmorgonen av Christian Dahlén, projektchef för simhallen och Johanna Wiklander, Linköpings stadsarkitekt, samt Elias Aguirre, ordförande i samhällsbyggnadsnämnden. Medverkar gör också Ann de Jonge, VD Lejonfastigheter, Karin Olanders, kultur- och fritidsdirektör samt Anna Bertilsson, samhällsbyggnadsdirektör. Var först på plats för att se bidragen och lyssna till Christian och Johanna som berättar mer om processen och det gedigna arbete som pågått under hösten. Vinnande bidrag kommer att tillkännages den 7 februari 2017.

Invigningen sker:

• När? Fredag 9 december klockan 08.20
  • Var? Medborgarkontoret, Östgötagatan 5, 581 81 Linköping

Om utställningen
Utställningen pågår från den 9/12 2016 i medborgarkontoret på Linköpings stadsbibliotek. Finalbidragen är anonyma tills vinnande bidrag har utsetts.

Fakta
Lejonfastigheter bygger på uppdrag av Linköpings kommun en ny bad-, sim- och mötesplats. Projektet genomförs i samarbete mellan Lejonfastigheter AB, Kultur- och fritidsförvaltningen samt Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen på Linköpings kommun. Processen håller tidsplanen och byggstart är planerad till årsskiftet 2017/2018. Den nya simhallen beräknas stå klar under våren 2021. För mer information se projekthemsidan nysimhall.se

Varmt välkommen!

För mer information, välkommen att kontakta: Angelica Falk, Marknads- och kommunikationschef Lejonfastigheter, på telefon 013-20 52 38 eller via e-post till angelica.falk@lejonfastigheter.se