Simple Feast

Simple Feast öppnar upp för delägarskap med Crowdcube

Dela

Det gröna matkasseföretaget Simple Feast öppnar upp för delägarskap via Crowdcube, vilket nu gör det möjligt för privatpersoner att få delägarskap i det snabbt växande företaget. Investeringarna kommer att användas till fortsatt utveckling av växtbaserade produkter och måltidskoncept.

Under 2020 skedde en rekordökning i Sverige av antalet aktieägande privatpersoner med mer än en tredubbling i jämförelse av föregående år*. Intresset för gröna och hållbara investeringar fortsätter växa, något som gläder Maximillian Lundin, Sverigechef på Simple Feast. Nu öppnar företaget upp för privatpersoners delägarskap via Crowdcube.

– Tillsammans med våra kunder skapar vi förändring i världen varje gång vi väljer en växtbaserad måltid. Det är en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda våra kunder att vara med på vår resa fullt ut och bli en del av Simple Feast, säger Maximillian Lundin. 

Simple Feast har funnits i Sverige sedan 2018 och har haft en stark tillväxt sedan dess. Antalet sålda matkassar har ökat med mer än 200 % under Q4 2020, jämfört med samma period föregående år. År 2019 fick bolaget ett kapitaltillskott på nästan 250 miljoner DKK och i februari i år gick investeringsbolaget Kinnevik in med 96 miljoner SEK.

Simple Feasts kärnverksamhet är baserad på produktutveckling av växtbaserade och ekologiska livsmedel samt leverans av förberedda måltider som utvecklats av tidigare Guide Michelin-kockar. Simple Feast levererar för närvarande i Sverige, Danmark och Los Angeles med en årlig ökning av kundabonnemang på 110 %. 

– På Simple Feast har vi aldrig gjort saker på det traditionella sättet, och vi kommer inte att göra det den här gången heller. Därför är vi otroligt glada över att kunna erbjuda våra kunder delägarskap, så att ägarandelen inte bara går till stora investeringsföretag, säger Maximilian Lundin.

Så investerar du i Simple Feast via Crowdcube
Minsta investering är 15 dollar. Investering är möjlig för alla över 18 år (dock inte för boende i USA, Kanada eller Japan). För mer information och registrering, besök: https://crowdcube.simplefeast.com/

*Aktieägandet i Sverige 2020, rapport från EuroClear

Nyckelord

Kontakter

För mer information, kontakta:

Anna Lindeblad
Tlf +45 31 62 22 06
anna@simplefeast.com

Bilder

Om

Simple Feast
Simple Feast
Nybrogatan 38
11434 Stockholm

08-420 029 90https://simplefeast.com/se

Om Simple Feast
Simple Feast har över 180 anställda i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. Kärnverksamhet är hemleverans av ekologiska växtbaserade måltider – klara att servera på ett ögonblick. Företaget grundades i Köpenhamn 2015 och är sedan oktober 2018 även etablerade i Sverige. Läs mer på simplefeast.com.

Följ Simple Feast

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Simple Feast

Sju vegetariska trender för 202126.1.2021 13:07:00 CET | Pressmeddelande

Allt fler äter grönt och utbudet av vegetarisk mat ökar för varje år. Men vilka är egentligen de stora vego-trenderna för 2021? Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast och vegankock, spår sju trender som kommer att slå under 2021. “Jag tror att det närodlade kommer få ett rejält uppsving under året - inte minst när det kommer till otroliga svenska råvaror som fallit i glömska, såsom alla superbär som växer här”.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam och visar grönsaker istället30.11.2020 13:40:38 CET | Pressmeddelande

Varje år spenderar snabbmatskedjorna miljarder på reklam globalt. Samtidigt möts konsumenterna i betydligt lägre utsträckning av reklam för grönsaker och andra mer hållbara alternativ. Nu lanserar Simple Feast en adblocker som för första gången gör det möjligt att ersätta digitala annonser till bilder på grönsaker. Kampanjen vill belysa snedfördelningen när det kommer till vilken typ av matreklam vi möts av i vardagen.

Varannan svensk tycker det är svårt att utläsa om livsmedel innehåller tillsatser - Fem tips som hjälper dig tyda innehållsförteckningen22.9.2020 08:16:02 CEST | Pressmeddelande

Drygt sex av tio svenskar har någon gång valt bort ett livsmedel för att det innehöll konstgjorda livsmedelstillsatser. Samtidigt uppger hälften av svenskarna att de tycker det är svårt att utläsa om ett livsmedel innehåller artificiella ingredienser. Det visar en ny undersökning som Novus gjort på uppdrag av Simple Feast. Maximillian Lundin, Sverigechef på Simple Feast, listar sina tips som gör det lättare att tyda vad ett livsmedel innehåller.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum