Skolbemanning befäster sin position längs Norrlandskusten

Annelie Hamrin och Cilla Edrén på Clockwork Skolbemanning & Rekrytering i Sundsvall.

Sedan Clockwork Skolbemanning & Rekrytering etablerades i Sundsvall för några månader sedan har teamet berikats med ytterligare en nyckelperson.

I våras anställdes Annelie Hamrin, som nu fått en ny kollega i Cilla Edrén. Cilla kommer från en lång karriär som skolledare, specialpedagog och lärare inom kommunen.
– På Clockwork får jag fortfarande arbeta med det jag brinner för men ur ett annat perspektiv. Det var det som lockade mig hit, säger Cilla Edrén.

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering i Sundsvall drivs nu av två i kommunen välkända skolprofiler. Tillsammans har Cilla och Annelie en bred erfarenhet av att arbeta inom olika roller i skolan.
– Att ha arbetat som rektor gör att jag känner till vardagen och den situation som skolledarna befinner sig i. Med en lång karriär följer också en förståelse för olika kulturer ute i skolorna. Det gör det enklare för oss att skräddarsy lösningar som hjälper skolorna, säger Cilla och fortsätter:

– Vi ser oss inte som konkurrenter till skolorna utan som ett stöd med syfte att underlätta. Min drivkraft är att bidra till skolans utveckling och frågor som rör elevhälsa ligger extra nära hjärtat, säger Cilla.

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering finns nu i Sundsvall, Umeå, Gävle, Falun och Stockholm. Alla 11 medarbetare har spetskompetens inom flera olika delar av skolans värld – från förskola till högskola.

– När vi nu utökar teamet i Sundsvall har vi möjlighet att täcka hela Norrlandskusten med våra tjänster. Det gör att vi har goda förutsättningar att bredda vårt tjänsteutbud, säger Affärsområdeschef Fred Hussein.

Om Clockwork Skolbemanning & Rekrytering
På Clockwork Skolbemanning & Rekrytering vet vi att bristen på lärare och kompetens är en av skolans stora utmaningar. Inte bara i framtiden, utan redan i dag. Den problematiken vill vi bidra till att lösa, genom att snabbt erbjuda skolor professionella processer för rekrytering och bemanning av skolpersonal. I vår kandidatbank finns behöriga lärare inom skolans alla nivåer, från förskola till högskola och allt däremellan. Här finns även personal inom elevhälsa – både skolsköterskor, skolläkare, specialpedagoger och kuratorer. Alla vi som jobbar på Clockwork Skolbemanning & Rekrytering har mångårig erfarenhet av att själva ha arbetat som skolledare och lärare.