Söderhamns arbetsgivare och utbildningsanordnare samlas för ökad sysselsättning

Den 28 april hålls en jobb- och utbildningsmässa i Söderhamn där arbetssökande på jakt efter sysselsättning ges möjlighet att träffa arbetsgivare och utbildningsanordnare från flera aktörer.
Foto: Brook Calage/Unsplash

För första gången går nu kommunen, utbildningsanordnare och arbetsgivare ut tillsammans för att stötta kommunens invånare i behov av sysselsättning. Genom att samordna en jobb- och utbildningsmässa hoppas man nå målet att fler arbetssökande ska komma ut i sysselsättning som på sikt leder till egen försörjning.

Möjlighet att söka jobb på plats

Arbetsgivare kommer att vara på plats för att berätta om lediga tjänster och mässans besökare ges möjlighet att få mer information, presentera sig och söka intressanta tjänster på plats.

Utbildningsanordnare inom yrkeshögskola och komvux finns representerade och presenterar sina mest efterfrågade utbildningar med stor chans att leda till jobb efter slutförd utbildning.

Arrangörer bidrar till fler personer i jobb

– Genom att vi är många aktörer som samarbetar kan vi erbjuda mässans besökare flera  vägar till sysselsättning. Målet är självklart att kunna matcha individer med rätt utbildning eller jobb. Vi hoppas få välkomna många besökare, säger initiativtagaren till mässan, Jonny Skoglund, handledare och affärsutvecklare på utbildningsföretaget Eductus.

Arrangörerna bakom mässan är Eductus, Curonova, Work For You, Eyes4Work, Arcus och Lernia. De är alla aktörer som hjälper arbetssökande vidare ut i arbete eller utbildning.

Om jobb- och utbildningsmässan i Söderhamn

När: 28 april, kl 10 -16

Var: Röda rummet, Kulturens hus, Oxtorget 4, 826 32 Söderhamn

Hur: Kostnadsfritt. Ingen föranmälan krävs.

Mer information, läs här.

Foto: Brook Calage/Unsplash
Jonny Skoglund, handledare och affärsutvecklare på Eductus

Om Eductus

Eductus är en del av AcadeMedia, och ett utbildningsföretag som finns på flera orter i Sverige. Eductus utbildar inom komvux och arbetsmarknad. Sedan starten 1991 har Eductus utvecklats till ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning och erbjuder målinriktade utbildningar som leder till jobb. Läs mer på eductus.se.