Stina Wollter är Årets författare 2018

Tidningen Visions läsare har röstat fram Stina Wollter till Årets författare 2018. Hon får utmärkelsen för sin bok "Kring denna kropp" där hon med humor, skärpa och helig vrede blåser till strid mot sjuka skönhetsideal.

– Jag lägger handen på olika platser i mitt liv och på min kropp och lyssnar. Den gemensamma nämnaren är att det är kroppen som berättar, säger Stina Wollter om sin prisade debutbok.

Tidningen Visions utmärkelse Årets författare har delats ut i 26 år. Bland tidigare vinnare finns Johannes Anyuru, Fredrik Backman, Jonas Hassen Khemiri, Lena Andersson, Jonas Gardell, Leif GW Persson, Stieg Larsson, Camilla Läckberg, Elsie Johansson, Henning Mankell, Bodil Malmsten och Kerstin Ekman.

En längre intervju med Stina Wollter publiceras i kommande nummer av Tidningen Vision. Du kan läsa den här https://vision.se/Medlem/tidningen-vision/arkiv/2019/januari/hon-tar-kampen-mot-kroppshetsen/

Tidningen Vision ges ut av fackförbundet Vision vars 197 000 medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden i kommuner, landsting, regioner, kyrkan och i privata företag kopplade till välfärden.

För mer information kontakta Susanne Blick, chefredaktör för Tidningen Vision, tfn 070–789 64 52.