Sting utan sting – tre kittlande mocktails på nyheten Schweppes Ginger Beer

För dig som ännu inte upptäckt ginger beer gör vi det mer läskande än någonsin, med dessa tre försvinnande goda ginger beer mocktails. Mocktail Mule, Ginger Mockarita och Ginger Mimocka är tre alkoholfria drinkar på nyheten Schweppes Ginger Beer.

Bättre sent än aldrig – men är man inte först måste man vara bäst. Faktum är att ginger beer knappast är en nymodighet. Den bubbliga drycken såg dagens ljus redan i 1700-talets England där man lät jäsa en brygd på ingefära, socker och vatten. Tillverkningsprocessen, som liknade ölbryggning, var också anledningen till varför man lät kalla drycken just beer. Smakmässigt skiljde sig dock dryckerna avsevärt åt, då ginger beer är en söt dryck med ett skarpt sting av ingefära. Och idag är faktiskt inte ens tillverkningsprocessen densamma, men likväl hänger namnet kvar från historien.

Nyheten Schweppes Ginger Beer är en unik smakupplevelse som är noggrant framtagen för att hitta den perfekta balansen av sötma, kolsyra och kryddig ingefära. En dryck med ett levande sting och en uppfriskande udd. Den är läskande god att dricka som den är, helst med mycket is. Schweppes Ginger Beer är såklart, liksom alla Schweppes produkter, alkoholfri. Ginger Beer är en fundamental ingrediens i klassiska drinkar såsom Moscow Mule och Dark ’n’ Stormy, och nu även i dessa tre försvinnande goda mocktails på Schweppes Ginger Beer. Så låt oss presentera: Mocktail Mule, Ginger Mockarita och Ginger Mimocka – tre alkoholfria drinkar du kommer önska varade för evigt.

Schweppes Ginger Beer kommer i en 50 cl PET-flaska och finns nu att köpa i butik till ett rekommenderat pris om 13 kr för dagligvaruhandeln.

För inspiration och tips, kolla in Drinkgeneratorn på drinkgeneratorn.se där över 100-tals drinkrecept finns samlade.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Mocktail Mule
Alkoholfri Moscow Mule

• 1,5 dl Schweppes Ginger Beer
  • 0,5 dl färskpressad limejuice
  • 0,5 dl sodavatten
  • Lätt krossad is
  • Limeklyfta
  • Myntablad till garnering

Gör så här

Fyll en kopp med lätt krossad is. Häll i Schweppes Ginger Beer och färskpressad limejuice. Toppa upp med sodavatten. Garnera med en limeklyfta och generöst med myntablad. För den klassiska serveringen rekommenderas en kopparmugg.

Ginger Mockarita
Alkoholfri Margarita

• 1 dl Schweppes Ginger Beer
  • 1 dl färskpressad blodgrapefruktjuice
  • 1 tsk agavesirap
  • 5 droppar tabasco
  • Zest från blodgrapefrukt
  • Basilikakvist till garnering
  • Salt
  • Is

Gör så här

Dra en blodgrapefruktskiva längs kanten på ett cocktailglas och doppa sedan glaset i salt. Lägg is, agavesirap, färskpressad blodgrapefruktjuice och tabasco i en shaker och skaka om ordentligt. Sila sedan ner i glaset och toppa med Schweppes Ginger Beer. Skruva blodgrapefruktzest över glaset och garnera slutligen drinken med en kvist basilika.

Ginger Mimocka
Alkoholfri Mimosa

• 0,5 dl Schweppes Ginger Beer
  • 0,5 dl alkoholfritt mousserande vin
  • 0,5 dl färskpressad apelsinjuice
  • En apelsinskiva till garnering

Gör så här

Häll Schweppes Ginger Beer och färskpressad apelsinjuice i ett champagneglas. Toppa upp med bubbel. Dekorera med en apelsinskiva.

Norrlands Guld vill råda bot på tomma löften om att ses, lanserar rättsligt bindande avtal för öl29.5.2019 15:28:18 CESTPressmeddelande

Brukar ni också ”ta en öl nån gång?” Från och med idag kan du enkelt boka in en juridiskt bindande öl med en vän. Allt fler öl rinner ut i sanden i vår stressade samtid och frasen ”Att ta en öl nån gång” ekar ofta som tomma ord. Syftet med Ölavtalet, en ny tjänst från Norrlands Guld Alkoholfri, är att säkerställa social samvaro bland gamla eller för all del nya vänner.

Ekologisk och efterlängtad – Melleruds Moderna Ale är här9.5.2019 15:17:03 CESTPressmeddelande

Perfekt till intågandet av sommarens solsäkra dagar och långa ljusa nätter lanseras Melleruds Moderna Ale, ett efterlängtat tillskott till Melleruds Utmärkta Pilsner som snabbt blivit en favorit hos många. Melleruds Moderna Ale är humleblommig och balanserad med inslag av citrus, smaker som gifter sig fint med mat från det svenska köket. Under början av maj rullar den ekologiska brygden ut från bryggeriet och anländer på fat till en krog eller restaurang i dina hemtrakter.