Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 2017

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.

Foto: Mathias Otterberg

Med en försäljning på 3.2 miljoner sålda lotter har det alltså bara i kväll genererats fantastiska 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv. Detta är den fjärde bästa bingolottoomgången försäljningsmässigt någonsin.

- Vi får gå tillbaka till tidigt 2000-tal för att hitta siffror i närheten av dessa. Bingolotto skapar växtkraft för Svenskt föreningsliv säger Henrik Lindroth, marknadschef Folkspel

AIK FF

- För oss är det oerhört viktigt att våra ungdomslag säljer Uppesittarlotten inför jul. Bingolottos starka varumärke kombinerat med bra förutsättningar och enkel logistik gör att vi som förening satsar stort varje år för att lyckas. Vi har fler och fler lag inom föreningen som säljer lotter vilket såklart är skoj, säger Riki Simic, marknadsansvarig AIK Ungdomsfotboll.

Linköpings Kenty

-       Vilken fantastisk försäljning av både enkel- o dubbellotter, bättre än förra året” säger Niklas Johansson i Linköping Kenty som säljer lotter med båda händerna på Ekholmens Centrum. – Kunderna stod på kö!

Rånäs OK

-       Det gick fantastiskt bra att sälja Uppesittarlotter, vi kommer säkert ha sålt bättre än förra året! Kunderna är mycket positiva och har sett fram emot sändningen med Lotta under lördagskvällen! säger Tord Andersson Rånäs OK i Rimbo

Folkspel är föreningslivet egna spelbolag och har genererat otroliga 16,3 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv under de 26 år som vi har verkat. Pengar som gått rakt in i föreningarna och gett dem växtkraft. Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation som har 74 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom vi inte har några privata vinstintressen.

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 04, 0738-18 12 00, hans.sahlin@folkspel.se

Johan Lindqvist, försäljningschef Folkspel 031-345 90 36, 0702-11 53 67, johan.lindqvist@folkspel.se

______________________________________

Foto: Mathias Otterberg
Foto:Johan Carlén
Foto:Johan Carlén

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.