Succépremiär för Djurens Rätts mässa Vegovision i Malmö

Omkring 3000 personer besökte Djurens Rätts mässa Vegovision när den hade premiär i Malmö i helgen.

Ett femtiotal utställare hade dukat upp till vegofest och kön utanför Slagthuset ringlade sig lång på lördagsmorgonen när Vegovision slog upp portarna. Mässan innehöll ett brett program av föreläsare samt ett Öppet Kök där Malmöiten och vegokändisen Mattias Kristiansson håll låda, lagade mat och intervjuade andra vegokändisar.

– Vi kunde inte ha fått en bättre skånestart. Det var superbra stämning bland både besökare, utställare och volontärer hela dagen lång, säger Sakil Hossain, projektledare för Vegovision.

Se alla bilder från mässan här!

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val som förra året besöktes av mer än 10000 personer i Göteborg, Umeå och Stockholm. Nästa mässa går av stapeln den 2-3 november på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Sakil Hossain
Projektledare
sakil.hossain@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med fler än 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.