SVEA EKONOMI EXPLORES THE POSSIBILITY TO ISSUE TIER 2 NOTES

Press release 4 June, 2019

Svea Ekonomi AB (publ), (the “Company”) has mandated DNB Markets and Nordea to arrange a series of fixed income investor meetings, commencing on Wednesday 12 June. Following the investor meetings, a SEK denominated Tier 2 notes issue may follow, subject to the prevailing market conditions and the final decision of the Company.

The notes will have a tenor of 10 years with a first call date after 5 years and an expected deal size of SEK 300 million, which will further strengthen Svea Ekonomi’s capital structure.

The information was submitted for publication, through the agency of the contact persons set out above, at 10.20 CEST on 4 June 2019.

For more information, please contact:
Lennart Ågren, CEO, +46 8 735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se
Anders Lidefelt, Deputy CEO, +46 8 735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Höganäs, Ulricehamn och Strömstad: Här är Sveriges hetaste e-handelskommuner7.5.2020 07:31:00 CESTPressmeddelande

E-handeln växer stadigt i Sverige. En av fördelarna är möjligheter att nå konsumenter runt om i hela landet men även internationellt. Under 2019 startades hela 2 084 nya e-handelsföretag i Sverige, många av dem på mindre orter. Bank- och finansgruppen Svea har för tredje året i rad kartlagt var e-handelsklimatet är som hetast och i år toppar Höganäs listan över Sveriges hetaste e-handelskommuner. Strax där efter kommer Ulricehamn och Strömstad.

Svenska B2B-företag i ny undersökning: ”Ekonomiskt lönsamt med hållbarhet”30.12.2019 06:36:00 CETPressmeddelande

Idag är arbete med hållbarhet mer eller mindre en hygienfaktor och något som många svenskar och företag ser som en självklarhet. Dessutom pekar allt mer på att det är lönsamt ur ett såväl socialt som ekonomiskt och ekologiskt perspektiv. Men hur långt har B2B-företagen kommit? Fler än åtta av tio uppger att de har en hållbarhetsstrategi implementerad och bara en av tio menar att de inte har det eftersom det inte är lönsamt.

Young E-business of the Year 2019: Här är finalisterna och vinnaren i årets entreprenörstävling för unga18.12.2019 07:36:00 CETPressmeddelande

För att uppmuntra fler ungdomar att starta e-butik har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Under oktober fick ungdomar mellan 15 och 25 år möjlighet att testa sitt entreprenörskap och presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna ett stipendium. Fem finalister har nu utsetts och däribland årets vinnare: Neptun UF från Bromma.