SVEA EKONOMI EXPLORES THE POSSIBILITY TO ISSUE TIER 2 NOTES

Press release 4 June, 2019

Svea Ekonomi AB (publ), (the “Company”) has mandated DNB Markets and Nordea to arrange a series of fixed income investor meetings, commencing on Wednesday 12 June. Following the investor meetings, a SEK denominated Tier 2 notes issue may follow, subject to the prevailing market conditions and the final decision of the Company.

The notes will have a tenor of 10 years with a first call date after 5 years and an expected deal size of SEK 300 million, which will further strengthen Svea Ekonomi’s capital structure.

The information was submitted for publication, through the agency of the contact persons set out above, at 10.20 CEST on 4 June 2019.

For more information, please contact:
Lennart Ågren, CEO, +46 8 735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se
Anders Lidefelt, Deputy CEO, +46 8 735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Varannan svensk företagare: Svårt att hitta balans mellan jobb och privatliv4.10.2019 07:45:25 CESTPressmeddelande

Ett eget företag kan innebära en känsla av frihet och möjlighet att styra sin egen tid. Men för många kan det även skapa en känsla av att inte riktigt räcka till. En ny Novus-undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar nämligen att närmare varannan svensk företagare har svårt att balansera jobb och privatliv. Framförallt är det tiden med familjen som drabbas.

Young E-business of the Year 2019: Nu startar entreprenörstävlingen för unga över hela landet2.10.2019 08:06:00 CESTPressmeddelande

Sverige lyfts ofta fram som ett föregångsland för unga digitala entreprenörer och antalet butiker på nätet ökar för varje dag som går. För att uppmuntra unga att starta företag har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. I år startar tävlingen den 1 oktober. Ungdomar mellan 15 och 25 år har då chansen att presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna 10 000 kronor.

Svenskarna dåligt rustade för oväntade utgifter – för mer än var fjärde svensk går smärtgränsen vid 5 000 kronor26.9.2019 07:36:00 CESTPressmeddelande

Oförutsedda händelser kan inträffa när som helst och ofta innebär det oväntade utgifter, något som långt från alla tagit höjd för i sin hushållsbudget. En färsk Novus-undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar att hela 27 procent av svenska folket inte klarar en oväntad utgift på mer än 5 000 kronor. För var femte svensk går smärtgränsen redan vid 3 000 kronor. Och skillnaden mellan kvinnor och män är påtaglig.

Svea Ekonomi AB (publ) offentliggör delårsrapport för perioden 1 januari - 30 juni 201929.8.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Delårsrapporten finns tillgänglig på Sveas hemsida under Om oss/Finansiell information, läs här: Delårsrapport 2019-06-30 För ytterligare information, vänligen kontakta: Lennart Ågren, vd, 08-735 90 62, lennart.agren@svea.com Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svea Ekonomi AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 augusti 2019.