Svea Bank AB (publ)

Svea och SeQura bildar allians för den internationella marknaden

Svea Bank har förvärvat 17,7 procent av aktierna i SeQura, en ledande leverantör av betaltjänster i södra Europa. Investeringen är grunden till en allians mellan de två företagen som vill vidareutveckla sina respektive produktutbud för att kunna erbjuda en stark betallösning till den europeiska marknaden.

Målet är att utveckla nya e-handelsverktyg och betallösningar som kan accelerera den digitala utvecklingen och ge företag möjlighet att stärka relationerna med sina kunder. Investeringen kommer även att fokusera på att utforma och testa olika kundupplevelser för att utvärdera vad som gör en kund återkommande, både i fysiska butiker och online.

-Vi delar visionen om att sätta kunden i centrum i allt vi gör. Detta samarbete kommer att ge oss möjlighet att dela med oss ​​av kunskaper och kunna erbjuda ett starkt alternativ för den internationella marknaden och för företag som strävar efter att förbättra relationen med sina kunder samtidigt som de fokuserar på tillväxt, säger Lennart Ågren, CEO på Svea Bank.

-E-handeln har utvecklats enormt under det senaste decenniet, medan den fysiska handeln för det mesta förblivit oförändrad. Vi vill förstärka fördelarna av att handla i fysisk butik genom att försöka implementera bekvämligheten och snabbheten som finns i e-handel. Denna investering handlar inte bara om ny teknik eller betalningar, den handlar även om designupplevelser som berör konsumenter, både online och off-line. Detta kräver omformning av verksamheter och affärsmodeller, säger David Bäckström, CEO för SeQura.

Om SeQura
SeQura erbjuder en betallösning som hjälper handlare att accelerera sin digitala transformation, försäljning och återköp. Företaget grundades 2014 och är en ledande leverantör av betaltjänster inom Sydeuropa med mer än 4000 butiker. Betygsatt med Net-Promoter-Score på 88, ger SeQura konsumenter möjligheten att kunna betala senare med fullständig flexibilitet. SeQura erbjuder en snabb och flexibel kassaupplevelse och ett brett utbud av produkter anpassat efter varje kundprofil och sektor. Besök www.sequra.es/en för mer information.

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Payson lanserar Swish som betalsätt27.2.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Mobila betalsätt blir alltmer populära på nätet samtidigt som vår mobiltelefon är den mest använda digitala enheten. Att addera Swish till Paysons utbud var därför en självklarhet när det idag finns över sju miljoner användare av Swish-appen. Nu kan företagskunder ta betalt med den smidiga metoden direkt i Payson Checkout. – Swish har varit ett efterfrågat tillägg både från våra e-butiker och konsumenter, och det är extra roligt att vi nu kan leva upp till deras önskemål. Vi ser det som vår uppgift att göra hanteringen för e-handlaren så enkel som möjligt och därför viktigt att inkludera transaktionerna i den befintliga strukturen och återrapporteringen. För att kunna erbjuda en helhetslösning för såväl startup’s som etablerade verksamheter är det centralt att alla betalmetoder som används på marknaden finns med och samverkar för att smidigt kunna ta betalt, säger VD Per Bodell. Om Payson: Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skic