Svea och Sitoo digitaliserar fysiska butiker
Svea har byggt en integration till Sitoo som gör att Sitoo som ett av dom första kassasystem kan erbjuda Sveas checkout-lösning i kassan. Lösningen låter fysiska butiker ta ett större kliv in i digitaliseringen och unikt för tjänsten är att den hanterar både företag och konsumentköp i samma system. Först ut med att kunna erbjuda sina kunder nätshoppingens smidiga betalmöjligheter i butik är Thule. Lösningen är tillgänglig för alla Sitoos svenska kunder och Svea hoppas att fler återförsäljare och butiker snart tar del av möjligheten.
Kunder i Thules butik kommer vid köptillfället bland annat kunna dela upp betalningen och betala senare via faktura.
– För oss på Svea är det en självklarhet att samma bekvämlighet och valmöjlighet som finns online även ska finnas i butik. Vi är glada över det här samarbetet. Butiker och kedjor behöver idag anpassa sig efter nya tider. Oavsett om det gäller hur man betalar eller om företaget vill utveckla sin verksamhet med e-handel, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.
– Vi erbjuder våra kunder en bred palett av olika betallösningar och vi jobbar ständigt med att utöka vårt erbjudande för att möta våra kunders önskemål. Många av våra kunder har efterfrågat ett alternativ för att smidigt kunna bemöta och hantera både privat- och företagskunder på samma sätt. Tack vare vårt samarbete med Svea är detta nu möjligt och vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder Sveas checkout-lösning i butik, säger Isabell Aakervik, Partner & Marketing Director på Sitoo.
– Vi har saknat en funktion i våra butiker som dels gör att vi kan erbjuda mer flexibilitet vid betalningen men också att vi som återförsäljare ska kunna hantera alla våra kunder i samma system – oavsett om det är företag eller konsumenter som handlar. Det blir allt viktigare för oss att kunna anpassa oss och hitta nya vägar för att skapa en bättre upplevelse för kunder i butikerna, Johan Lindell, Store Manager på Thule Store.
För mer information, kontakta:
Thomas Svensson, Partner Manager, Svea Ekonomi
Telefon: 070-545 66 25
Mail: thomas.svensson@svea.com
Om Sitoo:
Sitoo är ett världsledande molnbaserat mobilt kassasystem för globala retailers.
Med fokus på att digitalisera de fysiska butikerna, knyter Sitoo samman butikerna med varandra och med e-handeln i realtid och möjliggör på så sätt Unified Commerce. Sitoo är ett svenskt techbolag med huvudkontor i Stockholm.
Nyckelord
Bilder
Dokument
Om
Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med trettio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.
Följ Svea Bank AB (publ)
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)
Resultatet av e-handlarnas hållbarhetsarbete: Starkare varumärke och nöjdare kunder18.4.2024 10:21:09 CEST | Pressmeddelande
Hållbarhetsarbete är en tydlig vattendelare bland Sveriges e-handlare. Det framkommer i Sveas undersökning E-handelsläget. 44 procent svarar att de arbetar aktivt med att förbättra hållbarheten i sin verksamhet – något som resulterat i många positiva effekter. Samtidigt svarar 42 procent att de inte gör något alls för att e-handeln ska bli mer hållbar.
Ny undersökning från Svea Bank: Årets skatteåterbäring – viktigare än på länge16.4.2024 08:35:42 CEST | Pressmeddelande
Mer än var tredje svensk (36 %) har haft ekonomiska utmaningar det senaste året. Särskilt svårt har det varit för unga. Det visar en ny undersökning som Svea låtit Novus genomföra. Att ekonomin är ansträngd avspeglas också i hur svenskarna spenderar pengarna de får tillbaka på skatten. Fler i år använder pengarna till hushållsutgifter och mat. Bland Sveriges 18–29-åringar planerar en femtedel att använda skatteåterbäringen till att dryga ut hushållskassan. En ökning med 54 procent mot föregående år.
Oförändrad ränta ger hopp bland Sveriges e-handlare4.4.2024 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Efter ett dystert 2023 ser svenska e-handlare ljusare på 2024. Det visar Svea Banks undersökning E-handelsläget, besvarad av 514 svenska e-handlare. Tre av fyra tror på tillväxt under årets första kvartal. Endast fem procent förutspår negativ tillväxt, vilket närmast är en halvering från samma period föregående år.
Betalrapporten Payments in the Nordics från Svea visar: Varannan svensk föredrar självbetjäningskassa11.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Digitalisering, pandemin och e-handelns framfart har förändrat konsumenters vanor och beteenden. Nya krav ställs nu på betalsätten i fysisk butik. Närmare varannan svensk, 49 procent, uppger att de föredrar att betala i en självbetjäningskassa. Men trots rekordhög popularitet bland kunder erbjuder bara en bråkdel av fysisk handel självscanning som betalsätt.
Young E-business of the Year 2024: nu är anmälan öppen för framtidens entreprenörer28.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu inleds årets Young E-business of the Year, där unga entreprenörer har chans att vinna 10 000 kronor till sin verksamhet. Tävlingen riktar sig till alla mellan 15–25 år som har en digital affärsidé de vill förverkliga.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum