Svea Ekonomi

Svea och Sitoo digitaliserar fysiska butiker

Dela

Bank- och finansgruppen Svea har i samarbete med Sitoo lanserat en ny betaltjänst som ska digitalisera fysiska butiker och öka flexibiliteten för kunderna. En lösning som gör att företagare och konsumenter kan betala som på nätet – men i butik.

Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.
Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.

Svea har byggt en integration till Sitoo som gör att Sitoo som ett av dom första kassasystem kan erbjuda Sveas checkout-lösning i kassan. Lösningen låter fysiska butiker ta ett större kliv in i digitaliseringen och unikt för tjänsten är att den hanterar både företag och konsumentköp i samma system. Först ut med att kunna erbjuda sina kunder nätshoppingens smidiga betalmöjligheter i butik är Thule. Lösningen är tillgänglig för alla Sitoos svenska kunder och Svea hoppas att fler återförsäljare och butiker snart tar del av möjligheten.

Kunder i Thules butik kommer vid köptillfället bland annat kunna dela upp betalningen och betala senare via faktura.

– För oss på Svea är det en självklarhet att samma bekvämlighet och valmöjlighet som finns online även ska finnas i butik. Vi är glada över det här samarbetet. Butiker och kedjor behöver idag anpassa sig efter nya tider. Oavsett om det gäller hur man betalar eller om företaget vill utveckla sin verksamhet med e-handel, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.

– Vi erbjuder våra kunder en bred palett av olika betallösningar och vi jobbar ständigt med att utöka vårt erbjudande för att möta våra kunders önskemål. Många av våra kunder har efterfrågat ett alternativ för att smidigt kunna bemöta och hantera både privat- och företagskunder på samma sätt. Tack vare vårt samarbete med Svea är detta nu möjligt och vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder Sveas checkout-lösning i butik, säger Isabell Aakervik, Partner & Marketing Director på Sitoo.

– Vi har saknat en funktion i våra butiker som dels gör att vi kan erbjuda mer flexibilitet vid betalningen men också att vi som återförsäljare ska kunna hantera alla våra kunder i samma system – oavsett om det är företag eller konsumenter som handlar. Det blir allt viktigare för oss att kunna anpassa oss och hitta nya vägar för att skapa en bättre upplevelse för kunder i butikerna, Johan Lindell, Store Manager på Thule Store.

För mer information, kontakta:
Thomas Svensson, Partner Manager, Svea Ekonomi
Telefon: 070-545 66 25
Mail: thomas.svensson@svea.com


Om Sitoo: 
Sitoo är ett världsledande molnbaserat mobilt kassasystem för globala retailers.
Med fokus på att digitalisera de fysiska butikerna, knyter Sitoo samman butikerna med varandra och med e-handeln i realtid och möjliggör på så sätt Unified Commerce. Sitoo är ett svenskt techbolag med huvudkontor i Stockholm.

Nyckelord

Bilder

Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.
Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.
Ladda ned bild

Dokument

Om

Svea Ekonomi
Svea Ekonomi
Evenemangsgatan 31
169 81 Solna

Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med trettio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.

Följ Svea Ekonomi

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Ekonomi

Ny kartläggning från Payson och Svea visar: En het sommar väntar e-handeln31.7.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

Efter en juni som på många håll i landet bjudit på högsommar väntas nu ytterligare ett högtryck dra in över Sverige – på nätet. Svenska e-handlare spår nu en sommar med tillväxt och ökad försäljning. Två av tre e-handlare uppger att tillväxten för deras butik kommer öka under sommarmånaderna. Det visar Payson och Sveas e-handelsindikator. Bäst för e-handlarna vore dessutom en sommar med mycket skyfall.

Allt-i-allo, kläder och teknik: E-handelsbranscherna som ökar mest12.6.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

E-handeln växer fortsatt i Sverige och idag är det inom många branscher mer givet att starta en e-handel än en fysisk butik. Under 2019 startades hela 2 084 nya e-handelsföretag i Sverige. Och den bransch som såg allra flest nya digitala butiker var modebranschen. Hela 526 nya klädbutiker öppnade online under förra året. Det visar bank- och finansgruppen Sveas nya kartläggning.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum