Tack vare ny app: I år kan Peace & Loves besökare lämna plånboken hemma

När Peace & Love går av stapeln den 4–6 juli i Borlänge firar festivalen 20-årsjubileum. Och mycket har hänt på 20 år, inte minst i samband med digitaliseringen. Tack vare just digitaliseringen och ett samarbete med Svea Ekonomi kan Peace & Love nu erbjuda sina besökare helt nya möjligheter.

När årets upplaga av Peace & Love drar igång kommer festivaldeltagarna kunna lämna spelschemat, plånboken och områdeskartan hemma. Detta tack vare den officiella Peace & Love-appen som Svea Ekonomi tagit fram. Appen ger besökarna möjlighet att bland annat betala för mat och dryck samt kolla spelschema och karta direkt i mobilen.

– Genom appen Peace & Love 2019 får besökarna tillgång till allt som hör till festivalen, på ett och samma ställe. Nästa år fyller vi även på med fler funktioner, som till exempel biljettköp direkt i appen. Tryggt och enkelt, säger Elin Hagberg, Account Manager på Svea Ekonomi.

Tanken med appen är att besökaren ska känna att hen har allt samlat på ett och samma ställe. Förutom att appen används som navigering för allt som händer och var allting finns på festivalen, ger den också besökarna möjlighet att slippa köa när de handlar mat och dryck på hela festivalområdet. Samma princip gäller också i öltälten – tack vare appen slipper besökarna köa.

– På festivaler är det lätt att mycket tid läggs på att stå i diverse köer. Med appen slipper du detta och kan istället maximera festivalupplevelsen. Dessutom kan personalen fokusera på att ge bästa möjliga service istället för att stressa med att ta emot betalningar. Vi vill skapa en friktionsfri festivalupplevelse och det känns verkligen som att vi har hittat ett perfekt verktyg för det, säger Tobias Redhe, Key Account Manager på Peace & Love.

I år beräknas Peace & Love ta emot 50 000 besökare, av dessa väntas
20 000 personer ladda ned appen. Svea Ekonomi vittnar om att den här typen av evenemangsupplevelse är något allt fler aktörer satsar på.

– Vi har haft samarbeten med flera olika evenemang där vi har skapat liknande appar som har varit väldigt uppskattade. I detta fall kommer vi att jobba tight med Peace & Love i tre år. I år lanserar vi och därefter kommer vi jobba hårt för att förfina och utveckla festivalupplevelsen ännu mer. Vår resa har bara börjat och det ska bli spännande att följa utvecklingen, avslutar Elin Hagberg.

Appen Peace & Love 2019 lanserades den 11 juni och finns tillgänglig i både App Store och Google Play.

Elin Hagberg, Account Manager, Svea Ekonomi
Tele: +46 72 500 71 30
Mail: elin.hagberg@sveaekonomi.se

Tobias Redhe, Key Account Manager, Peace & Love
Tele: +46 739 76 77 69
Mail: tobias.redhe@peaceandlove.se

Om Peace & Love
Peace & Love bildades 1999 som en förening och arrangerade då sin första festival i centrala Borlänge. Ursprungstanken de första åren var att motverka våld, rasism och främlingsfientlighet i Borlänge och i Dalarna. Efter en tid övergick arbetet till att sprida positiva värden kring ledorden mångfald, gemenskap och förståelse. I år firar festivalen 20-årsjubileum!Läs mer på: www.peaceandlove.se

Om Svea Ekonomi
Svea Ekonomi är en av norra Europas ledande leverantörer av finansiella tjänster. Med skräddarsydda lösningar och ett personligt bemötande hjälper de företag och privatpersoner att nå sina mål och förverkliga sina drömmar. Deras tjänster består bland annat av: företagsfinansiering, banktjänster, apputveckling och betallösningar samt privatlån och sparande. Sedan starten 1981 har Svea Ekonomi växt till ett företag med över 2 000 anställda över hela Europa. Läs mer om Svea Ekonomi på svea.com.​

Bankkontorets död väntar8.8.2019 07:36:00 CESTPressmeddelande

Långa köer och dåliga öppettider. Att besöka sitt bankkontor innebär allt som oftast ett ofrivilligt avbrott i vardagen och något som inte verkar vara uppskattat. En färsk Novus-undersökning från Svea Ekonomi visar nämligen att endast två procent av svenskarna föredrar att göra sina bankärenden på ett bankkontor. Digitaliseringen och smarta telefoner har gett svenskarna nya möjligheter att hantera sina bankärenden.

Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm19.7.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 juni 2019 en emission av en Tier 2-obligation om 300 miljoner kronor (”Obligationen”). Den 10 juli 2019 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationen. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i Obligationen är den 19 juli 2019. Prospektet avseende Obligationen finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com). Informationen lämnades för offentliggörande klockan 08.00 CEST den 19 juli 2019.

Drömmarna som svenskarna väljer bort av ekonomiska skäl16.7.2019 07:45:00 CESTPressmeddelande

Storslagna drömmar om allt från en utbildning, ett drömboende eller en resa är det många som har. Men dessa kan ibland vara svåra att uppfylla, då de tenderar att dra iväg kostnadsmässigt. Svea Ekonomis nya rapport Låt oss prata pengar visar att nästan varannan svensk har hindrats från att fullfölja sina drömmar på grund av en begränsad ekonomi. Resor och att köpa bostad är det som flest svenskar väljer bort.

Svea Ekonomi offentliggör prospekt och förbereder notering av obligation vid Nasdaq Stockholm10.7.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 juni 2019 en emission av en Tier 2-obligation om 300 miljoner kronor (”Obligationen”). I enlighet med villkoren för Obligationen avses den inom kort bli noterad samt upptagen till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationen. Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har igår godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.svea.com). Informationen lämnades för offentliggörande klockan 09.00 CEST den 10 juli 2019.

Svenska e-handlare: Högtryck på väg in över Sverige – på stranden och på nätet18.6.2019 07:36:00 CESTPressmeddelande

Sommaren närmar sig med stormsteg och ett högtryck väntas dra in över Sverige. Samtidigt förutspår Sveriges e-handlare ett högtryck även online. Två av tre uppger nämligen att deras tillväxt kommer att öka under sommarmånaderna. E-handlarna hoppas dock inte på en värmebölja likt förra året. Istället anser man att en regnig sommar skulle ge allra bäst förutsättningar för en ökad försäljning.