The Boppers i BingoLotto

The Boppers: Kenneth Björnlund - Trummor & Sång, Matte Lagerwall - Gitarr & Sång, Ingmar Wallén - Gitarr & Sång, Surjo Benigh - Bas & Sång

I år firar The Boppers 40 år som band och i BingoLotto på söndag intar de scenen för att bjuda på några av sina bejublade tolkningar av 1950- och 60-talsmusik.

The Boppers bildades 1977 och slog igenom med coverversioner av 1950- och 60-talslåtar, framför allt doo wop-musik. Debutskivan ”Number 1” kom 1978 och blev en av de mest sålda skivorna i Sverige genom tiderna med 400 000 sålda exemplar.

Redan från det andra albumet började The Boppers att turnera runt om i världen. Deras album släpptes till och med på spanska och de hade flera listettor i Japan. På söndag uppträder de i BingoLotto.

BingoLottos husband leds av Mattias Bylund och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 17 september kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.