The Boppers i BingoLotto

The Boppers: Kenneth Björnlund - Trummor & Sång, Matte Lagerwall - Gitarr & Sång, Ingmar Wallén - Gitarr & Sång, Surjo Benigh - Bas & Sång

I år firar The Boppers 40 år som band och i BingoLotto på söndag intar de scenen för att bjuda på några av sina bejublade tolkningar av 1950- och 60-talsmusik.

The Boppers bildades 1977 och slog igenom med coverversioner av 1950- och 60-talslåtar, framför allt doo wop-musik. Debutskivan ”Number 1” kom 1978 och blev en av de mest sålda skivorna i Sverige genom tiderna med 400 000 sålda exemplar.

Redan från det andra albumet började The Boppers att turnera runt om i världen. Deras album släpptes till och med på spanska och de hade flera listettor i Japan. På söndag uppträder de i BingoLotto.

BingoLottos husband leds av Mattias Bylund och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 17 september kl. 18 i TV4.