The Naia Initiative värvar Mästarnas Mästare

Den svenska funktionsdrycken The Naia Initiative knyter nu till sig den svenska längdhopps-legendaren Michel Tornéus. Michel har under det senaste året har skördat framgångar även utanför friidrottsstadion i TV-program som Mästarnas Mästare samt Let’s Dance, och kommer nu även att representera the Naia Initiative som ambassadör.

Michel Tornéus, maj 2021

Med otaliga SM-guld och mästerskapsmedaljer inom längdhopp och tresteg på meritlistan, inklusive ett guld från inomhus-EM i Prag 2015 samt det svenska längdhoppsrekordet, kan Botkyrka-sonen Michel Tornéus räknas som Sveriges mest framstående friidrottare det senaste decenniet.

- Jag är ett stort fan av the Naia Initiatives drycker, samtidigt som jag känner att jag verkligen kan relatera till deras värderingar, vilket gjorde valet väldigt enkelt, säger Michel Tornéus.

2019 la Michel officiellt spikskorna på på hyllan, men han har knappast legat på latsidan för det. Det senaste året har han hunnit ge sig in i modebranschen, nått kvartsfinalen i Let’s Dance och – som kronan på verket – vunnit Mästarnas Mästare 2020.

- Vi är extremt stolta över att vi har knutit till oss Michel, en av våra mest framgångsrika idrottsmän. En driven vinnare som alltid har tid bjuda på ett leende. Det ska bli fantastiskt kul att hänga med på hans resa mot nya utmaningar, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups.

För bildmaterial, vänligen besök:

För mer information, vänligen kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups
E-mail: anna-stina.hallberg@spendrups.se
Telefon: 070-2029217
thenaiainitiative.se

Om The Naia Initiative
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

Michel Tornéus, maj 2021

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Internationella succén White Claw Hard Seltzer har kommit till Sverige1.6.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

En dryckesnyhet som funkar vid alla tillfällen har landat i Systembolagets beställningssortiment. White Claw Hard Seltzer Lime är bubblig, fräsch och ett perfekt komplement till vår nuvarande svenska dryckeskultur. Den är glutenfri, snål på socker och har ett lågt kaloriinnehåll. Den första smaken som lanseras i Sverige 1 juni är White Claw Hard Seltzer Lime, perfekt för sommarens aktiviteter.

Lazy Estate lanserar nu ännu ett Sparkling Tea – ett somrigt rosébubbel: Pink Grapefruit & Pear17.5.2021 14:23:50 CEST | Pressmeddelande

Samtidigt med sommarvärmen lanserar nu uppstickaren Lazy Estate en uppföljare till det alkoholfria succébubblet Sparkling Tea Lemongrass & Mint. Pink Grapefruit & Pear är ett rosébubbel som passar perfekt till heta sommardagar, välkyld, tillsammans med friska jordgubbar på stranden. Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear släpps på Systembolaget 1 juni men finns redan nu hos några av Lazy Estates restaurangkunder.