The Naia Initiative värvar Mästarnas Mästare
Med otaliga SM-guld och mästerskapsmedaljer inom längdhopp och tresteg på meritlistan, inklusive ett guld från inomhus-EM i Prag 2015 samt det svenska längdhoppsrekordet, kan Botkyrka-sonen Michel Tornéus räknas som Sveriges mest framstående friidrottare det senaste decenniet.
- Jag är ett stort fan av the Naia Initiatives drycker, samtidigt som jag känner att jag verkligen kan relatera till deras värderingar, vilket gjorde valet väldigt enkelt, säger Michel Tornéus.
2019 la Michel officiellt spikskorna på på hyllan, men han har knappast legat på latsidan för det. Det senaste året har han hunnit ge sig in i modebranschen, nått kvartsfinalen i Let’s Dance och – som kronan på verket – vunnit Mästarnas Mästare 2020.
- Vi är extremt stolta över att vi har knutit till oss Michel, en av våra mest framgångsrika idrottsmän. En driven vinnare som alltid har tid bjuda på ett leende. Det ska bli fantastiskt kul att hänga med på hans resa mot nya utmaningar, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups.
För bildmaterial, vänligen besök:
https://bit.ly/3wCautc
För mer information, vänligen kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups
E-mail: anna-stina.hallberg@spendrups.se
Telefon: 070-2029217
thenaiainitiative.se
Om The Naia Initiative
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.
Nyckelord
Kontakter
Anna-Stina HallbergMarknadschef
Alkoholfritt och cider
Bilder
Dokument
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups får ny vd4.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Efter närmare 30 år på Spendrups Bryggeri, varav de senaste 13 som vd för bolaget, lämnar Fredrik Spendrup vidare facklan till Henrik Åström, idag vice vd på Spendrups.
Här växer det öl på skånska åkrar – Lantmännen och Spendrups i ny kampanj12.6.2024 10:15:00 CEST | Pressmeddelande
Spendrups samarbetar med Lantmännen och deras odlingsprogram Klimat & Natur. Sedan förra året täcks den årliga volymen för Mariestads, ett av Spendrups mest kända varumärken, av Klimat & Natur-odlat maltkorn. Totalt handlar det om 8 000 ton maltkorn och närmare 50 miljoner liter Mariestads-öl varje år.
Spendrups förvärvar profilföretaget Swagg Screen & Textil4.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Idag har Spendrups har ingått avtal om köp av 51 procent av aktierna i Swagg för att ytterligare förstärka sin position inom tillbehör till restaurang- och besöksnäringen. Swagg grundades 1984 av Dave Lax, har 16 anställda och en omsättning på 46 miljoner.
Nu återvinner Spendrups kolsyra från jäsningen av öl31.5.2024 11:09:30 CEST | Pressmeddelande
Varje år tillverkas miljontals liter kolsyrad dryck på bryggerierna i Grängesberg och Hällefors. Till detta har Spendrups tidigare köpt in över 10 000 ton kolsyra årligen.
Heineken® Silver – en premiumlager för den nya generationen öldrickare29.5.2024 16:01:18 CEST | Pressmeddelande
Lagom till sommaren och i takt med att fler konsumenter efterfrågar dryck av lägre alkoholhalt lanserar Heineken® den nya ölen Heineken® Silver i Sverige. Med en fräsch och uppfriskande smak, mindre bitterhet och en alkoholhalt på fyra procent är ölen skräddarsydd för den nya generationen öldrickare.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum