Skola24

​Toppbetyg för Skola24 när kunderna svarar

Dela

Nyligen presenterades resultatet från den senaste kundundersökningen för Skola24. I undersökningen sticker Skola24 positivt ut i Edtechbranschen när det kommer till viktiga kategorier som kundnöjdhet, rekommendation, köpvilja och kännedom.
- Det här är fantastiska resultat att se och visar att våra kunder tycker väldigt gott om oss. Det är någonting vi är mycket stolta över och värdesätter otroligt högt. Men vi är inte nöjda utan strävar efter att erbjuda ännu mer värde för kunderna, säger Magnus Elmshorn, Marknads- och kommunikationschef på Skola24.

Företaget Skola24 har gjort en rikstäckande kundundersökning med hjälp av företaget Origo Group. Mätningen ligger till grund för det kontinuerliga förbättringsarbete och den verksamhetsplanering som görs årligen. Resultaten som presenterades visar på ett lyckosamt arbete där Skola24 utmärker sig som en mycket omtyckt och förtroendeingivande aktör på en stor Edtechmarknad.
- Det är glädjande för alla oss inblandade att se hur det hårda arbete som görs dagligen ger nöjda och trygga kunder. Användarna värdesätter det fokus vi har kring att leverera hög kvalitet och erbjuda bra service, förklarar Magnus Elmshorn.

Hög rekommendationsvilja
Det område där Skola24 sticker ut mest är rekommendationsviljan. Skola24 ligger långt före tvåan och trean och är det enda av undersökningens 11 företag som hamnar på plussidan med ett resultat på 26. Detta kan jämföras med det företag som kommer på andra plats gällande rekommendationsvilja som får -10. Spännvidden är mellan 100 till -100.
- Vi trodde inte att undersökningen skulle visa så stora skillnader. Dessa siffror är vi stolta över och lovar att förvalta med stort fokus. Att våra kunder kan tänka sig att rekommendera oss till andra är ett mycket gott betyg, menar Magnus Elmshorn.

Kundnöjdhet
Mätningen säger också att kunderna är mycket nöjda med Skola24s erbjudande utifrån deras förväntningar. Gällande kundnöjdhet får Skola24 ett resultat på 4,2 av fem möjliga. Detta kan jämföras med det företag som kommer på andra plats som får 3,6 i resultat.
- Återigen är detta positiva siffror som visar att vi uppfyller de förväntningar som våra kunder har och vilken position på marknaden vi har, framhåller Magnus Elmshorn.

Förbättringsfokus
Hela 84 procent av de som deltog i undersökningen, som gjordes via telefonintervjuer, sa sig känna till Skola24.
- Vi är ett IT-företag som startades 1985 och har lång historik hos den svenska skolan. Våra kunder har varit med oss länge och det har skapat en stor kännedom om oss som företag, säger Magnus Elmshorn.
Men även om Skola24s siffror i mätningen är övervägande positiva så finns det flera områden att putsa på för att öka kundnöjdheten.
- Även om vi är otroligt stolta över årets siffror så vill vi hela tiden vara i ständiga förbättringar för våra kunder skull. Vi ser i mätningen att det finns ett högt antal potentiella kunder som gärna vill komma närmare och få en större kommunikation med oss. Det är något vi kommer lägga fokus på under 2020 och framåt, avslutar Magnus.

Fakta om undersökningen
Undersökningen genomförs av Origo Group och visar vad ett urval av Sveriges skolledare, kommunadministratörer, schemaläggare, IKT-strateger, Systemförvaltare och andra i liknande positioner anser om de systemleveranser de erbjuds och aktörer som de möter på den arenan. Sammanlagt telefonintervjuades 300 personer från hela Sverige under perioden 22 oktober – 29 november 2019.

Nyckelord

Kontakter

Om

Skola24
Skola24
Storgatan 5A
521 42 Falköping

0515-777 888https://www.skola24.com/

Skola24 har sedan starten haft skolan och framförallt eleven i fokus. Elever ska gå i en skola där allt är möjligt. Varje dag strävar vi efter att vara innovativa och utveckla moderna IT-lösningar som gör skillnad och förenklar närvaro. Vi är experter på skolans arbete med schemaläggning, resursoptimering, tjänstefördelning och närvarohantering.
Närvaro börjar med ett flexibelt schema.

Följ Skola24

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Skola24

Nationell frånvarostatistik ger ovärderlig hjälp för svensk skola2.2.2021 13:39:32 CET | Pressmeddelande

Skolverket har fått i uppdrag av en riksdagsmajoritet att se över möjligheten att upprätta nationell statistik över elevers frånvaro i skolan. - Vi ser att det idag saknas långsiktig statistik kring frånvaro och heller ingen standard på vad det är man ska titta på eller utgå från när det handlar om frånvarodata. Att nu kunna utläsa trender eller slå fast tydliga problemområden är helt omöjligt. Så vi ser ett klart och tydligt behov av en nationell frånvarostatistik och vilket värde det faktiskt skulle ha, förklarar Ingrid Martens, Verksamhetsspecialist på Skola24.

Skola24 släpper Skola om skolan11.11.2020 11:02:13 CET | Pressmeddelande

I Sverige finns drygt 1,1 miljoner familjer med barn under 18 år. Barnen går varje dag iväg till förskola, grundskola, fritids eller gymnasiet och möter olika utmaningar. Men hur skolan egentligen fungerar och varför vissa saker är som de är – det är frågor som föräldrar ofta ställer sig utan att hitta svaren. Därför har nu IT-företaget Skola24 tagit fram en webbplats som ska hjälpa alla de som söker svar på skolfrågor. Webbplatsen som lanseras i början av november heter ”Skola om skolan”.

Ny affärsutvecklingschef på Skola2411.9.2020 13:53:46 CEST | Pressmeddelande

Andreas Åstrand är ny Affärsutvecklingschef på Skola24 och efterträder tidigare Affärschef, Claudia Lindström, som nu går vidare till nya utmaningar. Andreas klev in i rollen efter sommaren och har nu börjat komma igång med arbetet. - Mina första veckor på Skola24 har varit helt fantastiska. Jag ser en mycket bra produkt, otroligt kompetenta kollegor och en stor vilja att bidra till svensk skolutveckling, säger Andreas Åstrand, Affärsutvecklingschef Skola24.

​Fjärrundervisning bidrar till god närvaro3.4.2020 13:45:00 CEST | Pressmeddelande

På Västerhöjdsgymnasiet i Skövde kommun läser eleverna enligt vanligt schema men via fjärrundervisning hemifrån. Alla lektioner hålls på de tider de som de gjorde innan rådet om fjärrundervisning trädde i kraft. Praktiskt går det till så att eleverna checkar in och ut i deras lärplattform och ska under hela lektionen vara kontaktbara. Vissa lektioner hålls via videomöte och vissa via en plattform med den lektionsinformation som eleven behöver. Ökad närvaro hos elever med hög frånvaro Den anmälda frånvaron har minskat otroligt mycket sedan fjärrundervisningen startades. Elever som mycket sällan varit på lektioner innevarande läsår sitter nu uppkopplade kl.08.00 för undervisning. - Vi har en stor skola med över 1500 elever, för vissa elever kanske denna typ av undervisning passar bättre. Vi är nöjda och hoppas att den goda närvaron håller i sig, berättar Annika Lindgren som är schemaläggare på Västerhöjdsgymnasiet. Annika berättar också att fjärrundervisningen märks av för lärarna. Det ä

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum