Trafikinformation: Inställd spårvagnstrafik på Götaälvbron

Under de två första helgerna i november går inga spårvagnar över Götaälvbron. Anledningen är förberedande arbeten för den nya spårvagnshallen på Ringön.

Buss ersätter på sträckan. Foto: Thomas Harrysson

Avstängningen gäller från den 2 november klockan 21:00 till den 5 november klockan 04:00. Samma tider gäller från den 9 november till den 12 november. Orsaken är att växlarna till in- och utfartsspåren till den nya spårvagnshallen på Ringön ska läggas.

Spårvagnslinjerna 5, 6 och 10 berörs av stoppet. Linje 5 och 10 kör inte på sträckan Lilla Bommen-Vågmästareplatsen. Linje 6 kör inte på sträckan Nordstan-Vågmästareplatsen. Istället får kunderna åka buss. Ersättningsbussarna (linje 6E) avgår från Nordstan, läge B, respektive Wieselgrensplatsen, läge H.

Läs mer om hur kollektivtrafiken påverkas av arbetet på Västtrafiks hemsida.

Buss ersätter på sträckan. Foto: Thomas Harrysson