Trocadero – nu även som Zero Sugar

Samma fantastiska Troca-smak, men utan socker? Absolut! Vi vill att så många som möjligt ska få njuta av Trocadero och därför lägger vi nu efter 65 år till en ny medlem i familjen - Trocadero Zero Sugar!

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Särskilt omtyckt har den varit i norra delarna av landet, och av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

Tidigare har en light-variant sålts lokalt i Sverige, men nu ersätter vi den med Trocadero Zero Sugar- och gör den tillgänglig i hela landet.

– Det har varit en stor efterfrågan från konsumenter på en sockerfri Trocadero. Vår målsättning har varit att Zero Sugar ska vara så nära originalet som möjligt och vi tycker att vi har lyckats. säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria produkter på Spendrups.

Receptet är urgammalt och i den komplicerade recepturen ingår en mängd olika fruktjuicer och aromer. Extraktet innehåller bland annat juice av äpple och apelsin. Trocadero Zero innehåller samma ingredienser som originalet, förutom socker förstås.

Trocadero Zero Sugar finns i servicehandeln vecka 14 och i dagligvaruhandeln vecka 15. I dagligvaruhandeln kommer Trocadero Zero Sugar att finnas som 50 cl (ca 12 kr), 150 cl (ca 13 kr). Burk 33cl (ca 6 kr). I servicehandeln lanseras drycken på 50 cl (ca 20 kr) och 150 cl (ca 25 kr) och på burk 33 cl (ca 11 kr).

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.