Trocadero – nu även som Zero Sugar

Samma fantastiska Troca-smak, men utan socker? Absolut! Vi vill att så många som möjligt ska få njuta av Trocadero och därför lägger vi nu efter 65 år till en ny medlem i familjen - Trocadero Zero Sugar!

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Särskilt omtyckt har den varit i norra delarna av landet, och av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

Tidigare har en light-variant sålts lokalt i Sverige, men nu ersätter vi den med Trocadero Zero Sugar- och gör den tillgänglig i hela landet.

– Det har varit en stor efterfrågan från konsumenter på en sockerfri Trocadero. Vår målsättning har varit att Zero Sugar ska vara så nära originalet som möjligt och vi tycker att vi har lyckats. säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria produkter på Spendrups.

Receptet är urgammalt och i den komplicerade recepturen ingår en mängd olika fruktjuicer och aromer. Extraktet innehåller bland annat juice av äpple och apelsin. Trocadero Zero innehåller samma ingredienser som originalet, förutom socker förstås.

Trocadero Zero Sugar finns i servicehandeln vecka 14 och i dagligvaruhandeln vecka 15. I dagligvaruhandeln kommer Trocadero Zero Sugar att finnas som 50 cl (ca 12 kr), 150 cl (ca 13 kr). Burk 33cl (ca 6 kr). I servicehandeln lanseras drycken på 50 cl (ca 20 kr) och 150 cl (ca 25 kr) och på burk 33 cl (ca 11 kr).

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 3,5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

BIBAB vinner viktig transportupphandling20.3.2019 14:44:19 CETPressmeddelande

Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

SSP tecknar avtal med Spendrups19.2.2019 16:01:09 CETPressmeddelande

Kampen om ett av Restaurangsveriges största och mest prestigefyllda avtal har avgjorts. Det blev Spendrups Bryggeri som vann uppdraget att förse resenärer och besökare på flygplatser och järnvägsstationer över hela landet med öl, läsk och vatten. SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter, Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens. Joakim Klingsell, vd på SSP Sverige, säger att man valde Spendrups mycket på grund av deras starka sortiment och personliga lokala engagemang.