Spendrups Bryggeri AB

Trocadero – nu även som Zero Sugar

Dela
Samma fantastiska Troca-smak, men utan socker? Absolut! Vi vill att så många som möjligt ska få njuta av Trocadero och därför lägger vi nu efter 65 år till en ny medlem i familjen - Trocadero Zero Sugar!

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Särskilt omtyckt har den varit i norra delarna av landet, och av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

Tidigare har en light-variant sålts lokalt i Sverige, men nu ersätter vi den med Trocadero Zero Sugar- och gör den tillgänglig i hela landet.

– Det har varit en stor efterfrågan från konsumenter på en sockerfri Trocadero. Vår målsättning har varit att Zero Sugar ska vara så nära originalet som möjligt och vi tycker att vi har lyckats. säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria produkter på Spendrups.

Receptet är urgammalt och i den komplicerade recepturen ingår en mängd olika fruktjuicer och aromer. Extraktet innehåller bland annat juice av äpple och apelsin. Trocadero Zero innehåller samma ingredienser som originalet, förutom socker förstås.

Trocadero Zero Sugar finns i servicehandeln vecka 14 och i dagligvaruhandeln vecka 15. I dagligvaruhandeln kommer Trocadero Zero Sugar att finnas som 50 cl (ca 12 kr), 150 cl (ca 13 kr). Burk 33cl (ca 6 kr). I servicehandeln lanseras drycken på 50 cl (ca 20 kr) och 150 cl (ca 25 kr) och på burk 33 cl (ca 11 kr).

För mer information, kontakta:

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfria drycker, 070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Nyckelord

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye