Veganska visioner till Stockholm

Helgen den 4-5 november kommer mässan Vegovision till Stockholm. Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val där du hittar allt ifrån skor, till mat och alltid det senaste utbudet inom vego.

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val.

– Vi har ett brett utbud och mässan bjuder på allt ifrån föredrag om veganism och fitness, hur du äter vego på hajk till filmvisning, frågestunder och givetvis provsmakning av en massa nya vegoprodukter, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

För de lite yngre besökarna finns ett helt eget rum med Djurens Rätts barnklubb, Rädda Djuren-klubben, som bjuder på mys, pyssel och sång.

– Programmet kommer att släppas i sin helhet i nästa vecka men redan nu kan vi avslöja några höjdpunkter, en personlig favorit är Charlie Grönwall som bland annat kommer att ha sångstund med alla barn, säger Sofia Säljö.

Om Vegovision Stockholm

Lördag 4 november kl. 10.00-18.00
Söndag 5 november kl. 10.00-17.00

Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

Inträde
Gratis om du är medlem i Djurens Rätt, är pensioner eller barn upp till och med 13 år.
Övriga 100 kr.

Vill du besöka mässan som journalist? Maila  press@djurensratt.se

Sponsorer
Ahlströms Factory, The Body Shop, Green Laces, Hälsans Kök, ICA, Loving Earth, Planti, VEGO, Vegourmet.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har sedan växt för varje år som gått. Under våren 2017 har tusentals besökare redan varit på mässorna i Göteborg och i Umeå och nu i november är blir det andra året som Vegovision slår upp portarna i Stockholm. Läs mer på www.vegovision.se

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val.
Charlie Grönwall
Volontärer för Djurens Rätts barnklubb Rädda Djuren-klubben
Utställaren Green Laces monter.
Mässhallen.
Veganska godsaker i cafét.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

60 000 uppmanar Jordbruksverket att dra tillbaka förslag om smågrisar18.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag klockan 14.00 besöker Djurens Rätt tillsammans med en rad andra djurrätts- och djurskyddsorganisationer Jordbruksverket med en namnlista på närmare 60 000 namn. Syftet med mötet och med namninsamlingen är att försöka stoppa ett förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter som bland annat innehåller ett förslag om att smågrisar skall få tas tidigare från sin mamma.