Veganska visioner till Stockholm

Helgen den 4-5 november kommer mässan Vegovision till Stockholm. Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val där du hittar allt ifrån skor, till mat och alltid det senaste utbudet inom vego.

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val.

– Vi har ett brett utbud och mässan bjuder på allt ifrån föredrag om veganism och fitness, hur du äter vego på hajk till filmvisning, frågestunder och givetvis provsmakning av en massa nya vegoprodukter, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

För de lite yngre besökarna finns ett helt eget rum med Djurens Rätts barnklubb, Rädda Djuren-klubben, som bjuder på mys, pyssel och sång.

– Programmet kommer att släppas i sin helhet i nästa vecka men redan nu kan vi avslöja några höjdpunkter, en personlig favorit är Charlie Grönwall som bland annat kommer att ha sångstund med alla barn, säger Sofia Säljö.

Om Vegovision Stockholm

Lördag 4 november kl. 10.00-18.00
Söndag 5 november kl. 10.00-17.00

Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

Inträde
Gratis om du är medlem i Djurens Rätt, är pensioner eller barn upp till och med 13 år.
Övriga 100 kr.

Vill du besöka mässan som journalist? Maila  press@djurensratt.se

Sponsorer
Ahlströms Factory, The Body Shop, Green Laces, Hälsans Kök, ICA, Loving Earth, Planti, VEGO, Vegourmet.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har sedan växt för varje år som gått. Under våren 2017 har tusentals besökare redan varit på mässorna i Göteborg och i Umeå och nu i november är blir det andra året som Vegovision slår upp portarna i Stockholm. Läs mer på www.vegovision.se

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val.
Charlie Grönwall
Volontärer för Djurens Rätts barnklubb Rädda Djuren-klubben
Utställaren Green Laces monter.
Mässhallen.
Veganska godsaker i cafét.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.

Future of fashion - Sveriges första djurvänliga modevisning12.10.2018 07:30Pressmeddelande

På Djurens Rätts mässa Vegovision som äger rum på Münchenbryggeriet i Stockholm, anordnas Sveriges första djurvänliga modevisning. Modeindustrin är en komplex industri som inte bara bidrar till en stor klimatpåverkan men som också orsakar lidande för miljontals djur. Djurens Rätt vill ändra på detta och med Future of fashion visar organisationen det senaste inom en växande skara modeföretag som arbetar hållbart både när det kommer till djur och natur.

1 miljon EU-medborgare kräver förbättringar för Europas grisar10.10.2018 16:43Pressmeddelande

För att nå ökad lönsamhet bryter grisuppfödningen i Europa regelbundet mot lagstiftningen, liksom mot allmänhetens uppfattning om hur uppfödning av grisar bör gå till. Fram till nu har lagstiftarna valt att titta åt andra hållet. Djurens Rätt, Eurogroup for Animals och de mer än en miljoner personer som har skrivit under uppropet “End Pig Pain” kräver nu att EU-kommissionen agerar.

Rikstäckande annonskampanj visar svenska kycklingars verklighet21.9.2018 15:12Pressmeddelande

Med start den 24 september visar Djurens Rätt upp verkligheten i den svenska kycklingindustrin genom en omfattande annonskampanj på 50 helsidor i både rikstäckande och lokala tidningar. Annonserna är en del av kampanjen “99 miljoner”, vars namn syftar till det antal kycklingar som föds upp och slaktas i Sverige varje år. Trots att bilderna i annonserna visar kycklingarnas vardag har ett flertal dagstidningar valt att inte publicera dem.