Vikingarna med Christer Sjögren i BingoLotto

BingoLotto gästas återigen av Vikingarna, denna gång tillsammans med Christer Sjögren! Vi ser fram emot att se bandet återförenat och hoppas att de bjuder på många kramgoa hits under premiären den 25 augusti.

Foto:Peter Knutson

VIKINGARNA

Bandet Vikingarna bildades redan under sent 1950-tal, men då under namnet Ji Kås Rockband. Efter ytterligare några namnbyten beslutade man sig dock för namnet Vikingarna år 1973. Sedan dess har bandet nått stora framgångar, inte minst på Svensktoppen där de haft ett fyrtiotal låtar, bland annat "Den stora dagen" och "Kan man älska nån på avstånd".

Under sin nära 50-åriga historia har Vikingarna blivit ett av nordens största dansband. Bandet har sålt miljontals skivor och gjort en mångd tv-framträdanden, både i sverige och utomlands.

Bandet lades ner under 2004, men under 2019 återförenas bandet igen och Vikingarna genomför tillsammans med Christer Sjögren ett tiotal spelningar runt om i Norden.

CHRISTER SJÖGREN

Värmländska Christer debuterade i dansbandsvärlden redan som tonåring då han blev  sångare i dansbandet Jupiters. Men det stora genombrottet fick han dock tillsammans med Vikingarna, tio år senare. 1978 tog Christer över som sångare i bandet, när den tidigare sångaren, Stefan Borsch tog en paus. Christer blev kvar som sångare i Vikingarna i 26 år och bandet hann under den tiden släppa ett trettiotal skivor. Efter uppbrottet 2004 har Christer haft en framgångsrik solokarriär. Han har bland annat deltagit i Melodifestivalen och gett ut album där han tolkar både Elvis och Sinatra.

Nu har alltså Vikingarna återförenats och medverkar i BingoLottos storslagna säsongspremiär den 25 augusti 2019 kl. 18.00.

Foto:Peter Knutson