Visions Veronica Magnusson ny ledamot i Agenda 2030- delegationen

Visions förbundsordförande Veronica Magnusson har idag utsetts av regeringen till ny ledamot i Agenda 2030- delegationen. Veronica Magnusson kommer med sitt fackliga perspektiv att bidra med viktig kompetens till delegationens arbete.

- Det här känns både väldigt roligt och viktigt. Vision har länge varit pådrivande i hållbarhetsfrågor som en Fair Union. Bland våra 195 000 medlemmar finns massor av engagemang och kunskap om hur arbetslivet kan bli mänskligare och miljömässigt hållbart. Det innebär en enorm kraft som jag är stolt över att få förmedla, säger Veronica Magnusson.

- Många av Visions medlemmar jobbar dagligen med arbetsuppgifter som direkt påverkar samhällsutvecklingen, till exempel inom socialtjänst, på energibolag och inom offentlig upphandling. Att få vara länken mellan medlemmarna kunskap och erfarenheter och delegationens arbete känns som en stor möjlighet, säger Veronica Magnusson.

Läs mer om Visions arbete med Fair Union på www.vision.se/fairunion

För ytterligare kommentarer, kontakta Veronica Magnusson, tfn 070- 746 21 24.

Veronica Magnusson

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Internationellt seminarium: Ska facket driva frågor om mens och migration?10.10.2018 10:24Pressmeddelande

Välkommen till ett seminarium fredagen den 12 oktober där Visions förbundsordförande Veronica Magnusson pratar om sin syn på fackligt internationellt solidaritetsarbete. Veronica Magnusson från Valdemarsvik jobbade tidigare inom socialtjänsten i Norrköpings kommun. Idag är hon vice ordförande i en av världens största fackliga organisationer, Public Services International (PSI), med 20 miljoner medlemmar i 150 länder.

Socialchefsrapport 2018: Drömjobb i framtidens socialtjänst1.10.2018 07:30Nyheter

Vision organiserar 30 000 medlemmar och 450 olika titlar inom socialt arbete. Vi gör årligen en enkät bland landets socialchefer för att följa upp förutsättningar för socialtjänsterna samt villkoren för socialcheferna. Årets Socialchefsrapport visar att rekryteringsläget fortfarande är tufft. Över hälften av socialcheferna uppger att det generellt är svårt att rekrytera personal till socialtjänstens verksamheter.