Börjes Tingsryd ska växa med Svea Bank

Nu står det klart att Börjes Tingsryd valt Svea som ny partner för betallösningar. Samarbetet är en viktig del i företagets arbete med att stärka kundupplevelsen i såväl e-handeln som i fysisk butik.

Familjeföretaget Börjes Tingsryd har sedan 70-talet varit ett välkänt namn för hästvänner i hela Norden. Företaget växer ständigt och har idag ett varuhus i Tingsryd, tre butiker inriktade på hästsport runt om i landet samt e-handel. Tillsammans med Svea vill Börjes Tingsryd ta nästa steg i sin tillväxtresa och öka kundnöjdheten, både i butik och online.

Genom samarbetet kommer Börjes Tingsryd nu att erbjuda kunderna fler flexibla betalningsalternativ. Något som är av stor betydelse, enligt Sveas rapport Payments in the Nordics. Hela 74 procent av svenskarna har någon gång avbrutit ett köp när de saknat en betalmetod, vilket partnerskapet ser till att undvika.

– ­Vi är glada att inleda samarbetet med Svea och att landa i en partner som delar vår entreprenörsanda. De erbjuder en personlig kontakt vilket har varit en viktig anledning till att vi valt att samarbeta med dem. Deras erfarenhet av att jobba med stora företag ser vi som en stark fördel när vi nu vill skala upp vår onlineförsäljning. Svea är dessutom en partner som har visat att de förstår våra utmaningar och har tjänsterna som möjliggör vår tillväxt, säger Anna Rungegård, VD Börjes Tingsryd.

– Vi är stolta över förtroendet och ser fram emot att vara en del av Börjes Tingsryds fortsatta tillväxtresa. Att kunna erbjuda skräddarsydda betallösningar i de fysiska butikerna och online är något som kommer att öka konverteringen och bidra till en starkare tillväxt. Tillsammans med Börjes Tingsryd möter vi konsumenternas höga krav och förbättrar kundupplevelsen, säger Magdalena Caesar, Affärsområdeschef betallösningar, Svea Bank.

Om Börjes Tingsryd
Börjes Hästsport är ett av de ledande företagen inom hästsport i Skandinavien. Med sina butiker och e-handel erbjuder de ett brett sortiment för häst, ryttare, stall och hage samt för katt och hund. Med en gedigen kunskap om hästar som sträcker sig årtionden tillbaka har de etablerat sig som en av branschens ledande aktörer. Läs mer på www.borjes.se.

Emma LindgrenHead of PR och expert på digital konsumtion

Om Sveas betallösningar
Sveas betallösningar lanserade 2007 och används idag av 15 000 e-handlare i Norden med 7,5 miljoner betalande kunder. Erbjudandet består av betallösningar för e-handel och fysisk butik där Svea möter konsumenternas förväntningar på en smidig kundupplevelse och handlarnas behov av hög konvertering. Affärsområdet är en del av Svea Bank AB.