Carlos Banda blir chef för Järfällahus nya avdelning för yttre skötsel och lokalvård.

Carlos Banda, som senast var verksam som Key Account Manager på Kompan Sverige AB, tar med sig erfarenhet från både näringslivet och fotbollsvärlden till sin nya roll. Han har inte bara jobbat länge som tränare och coach inom elitfotbollen, utan har även agerat som studioexpert vid fotbollssändningar. Hans breda kompetens och erfarenhet av ledarskap förväntas spelar en betydande roll i uppbyggnaden av den nya avdelningen.

Den nya avdelningen kommer att omfatta tre centrala områden: Utemiljö, miljövärdar och lokalvård. Genom ökade insatser för att hålla bostadsområden rena och snygga vill Järfällahus öka både trygghet och trivsel för hyresgästerna.

- Att förbättra utemiljön i våra bostadsområden är ett prioriterat trygghetsarbete för oss, samtidigt som vi vill stärka vår roll som en socialt ansvarstagande hyresvärd. Jag är stolt och glad över att välkomna Carlos till Järfällahus. Han har den kompetens och engagemang som kommer förstärka vårt arbete med att bygga upp en hållbar och långsiktig verksamhet, säger Jennie Sahlsten, vd på Järfällahus.

Gradvis och med ett bostadsområdet i taget ska den nya avdelningen byggas upp, där Termovägen i Lilla Ulvsättra blir första området ut. Denna långsiktiga satsning inkluderar även att i första hand bemanna avdelningen med nuvarande hyresgäster som idag står långt ifrån på arbetsmarknaden, i linje med bolagets ambition att skapa en stark lokal förankring och ansvarskänsla.

- Jag ser fram emot att vara med på den här spännande resan som Järfällahus startat. Jag känner mig supertaggad att ta mig an den nya rollen. Det är för mig oerhört intressant att vi bland annat kommer att rekrytera personal från våra boende i de olika områden, dvs att man arbetar och tar ansvar för området man bor i, säger Carlos Banda.

Carlos Banda tillträdde sin nya roll som avdelningschef för yttre skötsel och lokalvård i mitten av augusti. Han kommer även att ingå i Järfällahus ledningsgrupp.

-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -

FAKTA. Järfällahus anpassning till kärnverksamhet
Sedan år 2020 har arbete pågått med att anpassa Järfällahus organisation med fokus att öka trygghet och trivsel för hyresgästerna. Succesivt har bolaget ställt om sin organisation för att ännu bättre kunna möta hyresgästernas behov och öka synligheten och närvaron på plats i bostadsområdena. Administrationen har minskats och förstärkningar har gjorts genom ökad bemanning och utveckling av nya tjänster inom förvaltning- och drift av fastigheterna. Nyligen har förvaltningsorganisationen förstärkts med fyra nya områdesledare, som var och en kommer att ansvara för den dagliga styrningen och säkerställa att fastighetsteamen jobbar på ett likvärdigt sätt genom att följa de arbetsprocesser och rutiner som bolaget tagit fram. Den nya inrättade avdelningen för yttre skötsel och lokalvård är ett viktigt led i Järfällahus utveckling mot en mer ändamålsenlig förvaltningsorganisation, där ett tydligt fokus är tryggare och trivsammare boendemiljöer.

Om oss

Järfällahus AB är Järfällas kommunägda fastighetsbolag, som har till uppgift att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva lägenheter med hyresrätt i Järfälla. Vi äger och förvaltar över 5 600 lägenheter och 480 kommersiella lokaler i Järfälla kommun - från Barkarby i söder till Stäket i norr. www.jarfallahus.se

”Kan jag, kan du” – nytt initiativ av Järfällahus för att stärka egenmakten hos ungdomar i Järfälla25.1.2023 06:00:00 CET | Pressmeddelande

Järfällahus startar upp ett nytt initiativ med mentorsprogram för ungdomar på Termovägen. Syftet är att sammankoppla ungdomarna med näringslivet. Mentorsprogrammet ska ge inblick i arbetslivet som en slags omvärldsanalys över yrkesroller som finns i samhället. I förlängningen ska programmet förhoppningsvis också ge en fot in i arbetslivet.