Annelie Fredrikssons "Digital Marknadsföring" utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2023
Sveriges Marknadsförbund har utsett Annelie Fredrikssons "Digital Marknadsföring", utgiven av Studentlitteratur, till Årets Marknadsföringsbok 2023. Boken beskriver på ett förtjänstfullt sätt hur en organisation kan förhålla sig till den digitala marknaden.
Den prestigefyllda utmärkelsen tilldelas böcker som vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer och har delats ut årligen sedan 1991.
Juryns motivering: "Boken utgör en bra introduktion till ämnet Digital Marknadsföring och beskriver på ett förtjänstfullt sätt hur en organisation kan förhålla sig till den digitala marknaden. Boken är såväl lättläst som välskriven och ger tydliga förslag på hur en verksamhet bör tänka i sitt arbete med att nå målgrupper digitalt. Juryn rekommenderar boken till alla som vill utveckla sin förmåga att lyckas nå kunder i den digitala världen."
Annelie Fredriksson är magister i företagsekonomi med 15 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring, både internationellt och i Sverige. Hon har arbetat som digital marknadsförare inhouse och på mediabyrå och jobbar för närvarande som konsult samt föreläser på yrkeshögskolor.
– Boken vänder sig till både yrkesverksamma och studenter för att ge grundläggande kunskap om hur digitala marknadsföringskanaler och medier kan användas inom företag och organisationer. Min förhoppning med boken är att det ska bli enklare för marknadsförare att bemöta behov hos målgrupper genom att de förstår digitala kanaler och medier bättre efter att ha läst den, säger Annelie Fredriksson.
Här finns boken
För mer information eller för att beställa boken, besök https://www.studentlitteratur.se/kurslitteratur/foretagsekonomi/marknadsforing-och-forsaljning/digital-marknadsforing/
Webbinarium med författaren
7 december hålls ett webbinarium med författaren till Årets Marknadsföringsbok. Anmäl dig här: https://svemarknad.se/evenemang/vinnare-arets-marknadsforingsbok-2023_/
Mer information från Sveriges Marknadsförbund
Juryns motivering och en intervju med författaren: https://svemarknad.se/vinnare-arets-marknadsforingsbok-2023/
Nyckelord
Kontakter
Kajsa HindbergPresskontakt
Tel:046-31 23 71kajsa.hindberg@studentlitteratur.seBilder
Länkar
Studentlitteratur AB - https://www.studentlitteratur.se är Sveriges ledande utbildningsförlag. I nära samverkan med företrädare för förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, universitet och högskola samt yrkeslivet utvecklar företaget produkter som stödjer kompetensuppbyggnad längs hela kunskapsresan. Företaget, som är familjeägt, finns i Lund. Studentlitteraturkoncernen omsätter 422 miljoner kronor och har 164 anställda.
Följ Studentlitteratur AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Studentlitteratur AB
"Customer Experience Management på svenska" är Årets Marknadsföringsbok 202428.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Sveriges Marknadsförbund har utsett Customer Experience Management på svenska av Helén Rigamonti till Årets Marknadsföringsbok 2024.
Lättlästdagen i Lund – en heldag om språk och läsning14.11.2024 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Fredagen den 22 november arrangeras Lättlästdagen på Kulturen i Lund – en inspirerande och lärorik heldag om språk, läsning och begriplighet med lättläst som utgångspunkt. Arrangörer är Språktidningen och Nypon och Vilja förlag i samarbete med MTM.
Student belönas för bästa rättsteoretiska examensarbete4.6.2024 08:06:33 CEST | Pressmeddelande
David Reidhavs pris för bästa rättsteoretiska examensarbete delas nu ut för tredje gången. Studentlitteratur uppvaktade årets mottagare Gustaf Sveréus med diplom och 5000 kr vid en högtidlig ceremoni på Juridicum i Lund den tredje juni.
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar vägledningar med handfasta tips för att minska klimatpåverkan16.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar idag vägledningar till företag i bokbranschen med handfasta tips för att minska klimatpåverkan från sin verksamhet.
Studentlitteratur och Binogi i samarbete för likvärdigt lärande16.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alla elever ska ha möjlighet att hänga med i undervisningen, oavsett förutsättningar. Därför tar nu Studentlitteratur och Binogi, två kunskaps- och utbildningsföretag med stark förankring i svensk skola, ett gemensamt steg för att ytterligare stärka stödet för elever och lärare. I samband med lanseringen av Studentlitteraturs nya läromedel Helios NO kommer handplockade, flerspråkiga undervisningsfilmer från Binogi att finnas kopplade och tillgängliga via Helios NO:s lärarpaket.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum