Barncancerfonden väljer Spoon som byråpartner för sociala medier
Spoon blir ny samarbetspartner för Barncancerfonden. Uppdraget omfattar produktion och strategi för sociala medier.
Spoon kommer in med en stark förmåga att kombinera strategi och kreativitet i kampen mot barncancer, säger Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationschef på Barncancerfonden.
Nu står det klart att det blir Spoon som kommer att stötta Barncancerfonden i deras strategiska och operativa arbete med sociala medier.
– Vi är glada att välkomna Spoon till vår byrågrupp och ser fram emot att utveckla kommunikationen tillsammans. Spoon kommer in med en stark förmåga att kombinera strategi och kreativitet i kampen mot barncancer där vi vill öka kunskapen om barncancer, de drabbades situation och den livsviktiga forskningen, säger Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationschef på Barncancerfonden.
– Detta är ett samarbete som betyder väldigt mycket för oss på många olika plan. Barncancerfonden har ett viktigt uppdrag och vi är otroligt stolta över att få vara en del av det, säger Samir Akhmedov, kundansvarig på Spoon.
Arbetsgruppen består av handplockade kreatörer och strateger inom byrånätverket PPP, med en spetskompetens inom sociala medier.
– Vi är otroligt glada för förtroendet och med vår kompetens kring insiktsdrivet och kreativt arbete på sociala medier hoppas jag att vi tillsammans med Barncancerfonden ska kunna göra skillnad på riktigt, säger Yrla Lockner, Head of Social Media på Spoon.
Arbetsgrupp Barncancerfonden
Samir Akhmedov, Client Director
Yrla Lockner, Head of Social Media
Emanuel Åström, Copywriter (Rodolfo)
Nils Looft, Art Director (Rodolfo)
Kontakter
Samir AkhmedovMarketing ManagerSpoon
Tel:+46 76 201 47 95samir.akhmedov@spoon.seBilder
Spoon är en strategisk och kreativ byrå som använder redaktionella metoder och berättande för att skapa innehåll som engagerar, konverterar och bygger varumärken.
Spoon har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Helsingfors och London. Vi är dessutom en del av den medarbetarägda byrågruppen People People People.
Följ Spoon
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spoon
Spoon och Trickle vinner Umeå universitet18.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Under de senaste fyra åren har Spoon varit Umeå universitets kommunikationsbyrå. När universitetet nyligen upphandlade en taktisk och kreativ byrå fick Spoon förnyat förtroende. Samtidigt vann systerbyrån Trickle från byrånätverket People People People uppdraget som digital distributionsbyrå.
Tobiasregistret väljer Spoon som ny kommunikationspartner12.4.2024 08:42:57 CEST | Pressmeddelande
Nu står det klart: Spoon blir Tobiasregistrets nya byrå och kommer att stötta dem med strategisk och taktisk kommunikation för att rekrytera fler personer till registret.
Spoon utvecklar erbjudandet - storsatsar på film27.9.2023 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Film flyger – överallt. På sociala medier, på tv, på event och på streamingtjänsterna. Men för att lyckas skapa rörligt innehåll som träffar rätt krävs det rejält med kompetens bakom spakarna. Därför har Spoon Göteborg under året rekryterat en rad nya talanger och är nu en fullservicebyrå inom film.
Spoon tar hem avtal med Västra Götalandsregionen5.9.2023 10:12:08 CEST | Pressmeddelande
Spoon blir ny kommunikationsbyrå för Västra Götalandsregionen. Det stod klart när en av Västsveriges största byråupphandlingar gick i mål. Avtalet befäster ytterligare Spoons position som en strategisk och kreativ fullservicebyrå.
Spoon tar hem fem ramavtal för Göteborgs Stad5.6.2023 14:29:42 CEST | Pressmeddelande
Göteborgs Stads stora upphandling av kommunikationstjänster är klar. Spoon tog hem ramavtalet inom hela fem områden. Fler än någon annan byrå!
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum