Skansen lanserar loppis – utökar sin satsning på återbruk

Skansen satsar på återbruk och uppmuntrar till en mer medveten konsumtion när man för första gången någonsin slår upp portarna till en alldeles egen Loppis. Under söndagar i april kommer Skansens tivoliområde och dansbana, Galejan, att fyllas av härligt återbruk för alla gäster.

Skansen lanserar loppis under våren.
Skansen lanserar loppis i april.

I april är det premiär för Skansens loppis. Varje söndag dukar trettio säljare upp prylar och kläder till försäljning för att ge dem ett nytt hem. Anmälan för att sälja på loppisen har precis öppnat, där man får möjlighet att nå ut till Skansens alla helgbesökare liksom loppis-entusiaster.

– Cirkulär konsumtion är idag självklart för många, och det är redan ett givet inslag i det vi berättar om och gör på Skansen. Under de senaste åren har flera satsningar gjorts på vintage och återbruk i Skansenbutiken. Med loppisen på Galejan vill vi fortsätta uppmuntra till mer hållbar konsumtion, i kombination med allt annat härligt Skansen har att erbjuda i april! Det perfekta sättet att möta våren på, säger Yvonne Nordlind, sälj- marknads- och kommunikationschef på Skansen.

När, var, hur?

Loppis på Galejan, Skansen

Alla söndagar i april (7/4, 14/4, 21/4 och 28/4), kl 11:00-15:00

Som gäst ingår loppisen i ordinarie entrébiljett eller årskort.

Som säljare krävs anmälan. Mer info om priser och anmälan finns här. Först till kvarn gäller.

Loppis på Skansen poster
Loppis på Skansen